Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1813
Назва: | Ukrainian schooling before World War I (based on the "Dilo" magazine) |
Інші назви: | Українське шкільництво напередодні Першої світової війни (за матеріалами часопису "Діло") |
Автори: | Vyzdryk, Vitaliy Kurylyshyn, Konstiantyn |
Ключові слова: | український університет Українське педагогічне товариство шкільництво Крайовий шкільний союз “Рідна школа”, |
Дата публікації: | 2020 |
Бібліографічний опис: | Vyzdryk, Vitaliy Ukrainian schooling before World War I (based on the "Dilo" magazine) = Українське шкільництво напередодні Першої світової війни (за матеріалами часопису "Діло") / V. Vyzdryk, K. Kurylyshyn // Східноєвропейський історичний вісник : [збірник] / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: В. Т. Борщевич, В. Марек, М. М. Вегеш та ін. ; гол. ред.: В. І. Ільницький ; відп. ред. М. Д. Галів]. – Дрогобич : [Посвіт], 2020. – Вип. 17 |
Короткий огляд (реферат): | Метою статті є аналіз стану українського шкільництва напередодні Першої світової війни за матеріалами газети “Діло” (1910 – 1914 рр.). Методологія дослідження. Методологічною основою дослідження є поєднання принципів історизму та об’єктивності, дотримання загальнонаукових і спеціально-історичних методів, що сприяло розкриттю значимості національної освіти у боротьбі за український університет та національне шкільництво у передвоєнній Галичині. Наукова новизна полягає у висвітленні стану системи освіти українців напередодні Першої світової війни, як важливого чинника культурного розвитку українського етносу регіону, що сприяло національному самоствердженню українців у боротьбі за політичні права в період бездержавності. Висновки. Питання українського шкільництва було складовою національно-визвольного руху на західноукраїнських землях в Австро-Угорщині напередодні Першої світової війни. Загальна картина української складової освітнього процесу в Галичині характеризувалася нехтуванням владними інституціями правами української мови, що стало одним із засадничих процесів полонізаційної політики провадженої місцевим адміністративним апаратом. Такий підхід проявив себе у шкільництві – місцеві чиновники усіляко старалися обійти чинне законодавство і протиставити українській системі початкової освіти польську. Насадження утраквізму у середньому шкільництві і боротьба проти можливості відкриття українського університету доповнювали складну для українців загальну картину, частковий вихід з якої забезпечило заснування приватних закладів освіти |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1813 |
Розташовується у зібраннях: | № 17 (2020) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
eehb_2020_17_12.pdf | 344,59 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.