Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1813
Назва: Ukrainian schooling before World War I (based on the "Dilo" magazine)
Інші назви: Українське шкільництво напередодні Першої світової війни (за матеріалами часопису "Діло")
Автори: Vyzdryk, Vitaliy
Kurylyshyn, Konstiantyn
Ключові слова: український університет
Українське педагогічне товариство
шкільництво
Крайовий шкільний союз “Рідна школа”,
Дата публікації: 2020
Бібліографічний опис: Vyzdryk, Vitaliy Ukrainian schooling before World War I (based on the "Dilo" magazine) = Українське шкільництво напередодні Першої світової війни (за матеріалами часопису "Діло") / V. Vyzdryk, K. Kurylyshyn // Східноєвропейський історичний вісник : [збірник] / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: В. Т. Борщевич, В. Марек, М. М. Вегеш та ін. ; гол. ред.: В. І. Ільницький ; відп. ред. М. Д. Галів]. – Дрогобич : [Посвіт], 2020. – Вип. 17
Короткий огляд (реферат): Метою статті є аналіз стану українського шкільництва напередодні Першої світової війни за матеріалами газети “Діло” (1910 – 1914 рр.). Методологія дослідження. Методологічною основою дослідження є поєднання принципів історизму та об’єктивності, дотримання загальнонаукових і спеціально-історичних методів, що сприяло розкриттю значимості національної освіти у боротьбі за український університет та національне шкільництво у передвоєнній Галичині. Наукова новизна полягає у висвітленні стану системи освіти українців напередодні Першої світової війни, як важливого чинника культурного розвитку українського етносу регіону, що сприяло національному самоствердженню українців у боротьбі за політичні права в період бездержавності. Висновки. Питання українського шкільництва було складовою національно-визвольного руху на західноукраїнських землях в Австро-Угорщині напередодні Першої світової війни. Загальна картина української складової освітнього процесу в Галичині характеризувалася нехтуванням владними інституціями правами української мови, що стало одним із засадничих процесів полонізаційної політики провадженої місцевим адміністративним апаратом. Такий підхід проявив себе у шкільництві – місцеві чиновники усіляко старалися обійти чинне законодавство і протиставити українській системі початкової освіти польську. Насадження утраквізму у середньому шкільництві і боротьба проти можливості відкриття українського університету доповнювали складну для українців загальну картину, частковий вихід з якої забезпечило заснування приватних закладів освіти
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1813
Розташовується у зібраннях:№ 17 (2020)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
eehb_2020_17_12.pdf344,59 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.