Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2130
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Мартин, Максим | - |
dc.date.accessioned | 2023-05-16T10:57:07Z | - |
dc.date.available | 2023-05-16T10:57:07Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Мартин, Максим. Неоязичництво Кримських Караїмів: ґенеза і сучасний стан / М. Мартин. - 2021 // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Ю. Стецик (гол. ред.), Р. Попп, Г. Гриценко та ін.]. - Дрогобич : Вид. дім "Гельветика", 2021. - Вип. 6/48 : Історія. - С. 65-83. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2130 | - |
dc.description.abstract | Метою роботи є проаналізувати історію виникнення та розвитку феномену в культурі караїмів Східної Європи, який можна охарактеризувати як неоязичництво. Методологія дослідження спирається на загальнонаукові та спеціально-історичні методи. В основу роботи покладено принципи історизму, наукової об’єктивності, та проблемно-хронологічний підхід. Наукова новизна полягає у тому, що вперше зроблено спробу комплексного дослідження феномену неоязичництва кримських караїмів у його розвитку, від виникнення до сучасного стану. Так само вперше зроблено спробу виділити всі елементи, на які спирається неоязичницький дискурс кримських караїмів, визначити час і обставину появи чи першої згадки про кожен з них. Висновки. З’ясовано, що пошук чи винайдення язичницьких традицій в культурі кримських караїмів був незворотним і логічним наслідком кампанії з абсолютизації значення тюркської спадщини і популяризації думки про винятково тюркське походження кримських караїмів, що її проводив караїмський лідер С. Шапшал у 1930-і рр. серед караїмів 2-ї Речі Посполитої. Виявлено, що джерелом натхнення для авторів, що шукали і шукають сліди язичництва у культурі караїмів Східної Європи, могли служити матеріали, надруковані у міжвоєнній караїмській пресі, зокрема польськомовному журналі «Mysl Karaimska», який виходив у Вільно, і на редакційну політику якого С. Шапшал мав великий вплив. Проте, як простежено, не завжди С. Шапшал особисто відповідає за інтерпретації різних елементів караїмської культури як язичницьких і за появу нових псевдоязичницьких елементів. Також доведено, що не всі елементи культури караїмів, які використовуються як доказ язичництва їхніх предків, є пізніми вигадками чи запозиченнями, але можуть бути слідами культурної дифузії караїмів і тюркських народів упродовж тривалого існування караїмів у тюркському оточенні. | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.subject | С. Шапшал | uk_UA |
dc.subject | неоязичництво | uk_UA |
dc.subject | тюркізація | uk_UA |
dc.title | Неоязичництво Кримських Караїмів: ґенеза і сучасний стан | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | 2021 № 6/48 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
228472-Текст статті-524471-1-10-20210427.pdf | 804,3 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.