Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2280
Назва: | Особливості співвідношення адаптивності та емоційного інтелекту |
Автори: | Подоляк, Наталія |
Ключові слова: | емоційний інтелект адаптивність адаптація |
Дата публікації: | 2020 |
Бібліографічний опис: | Подоляк, Наталія. Особливості співвідношення адаптивності та емоційного інтелекту / Н. Подоляк // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і наки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Н. В. Скотна (гол. ред.), О. А. Ткаченко, Г. Є. Аляєв та ін.]. - Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2020. - Вип. 47 : Психологія. - C. 79-89. |
Короткий огляд (реферат): | У статті подані результати емпіричного дослідження співвідношення показників емоційного інтелекту і адаптивності. У результаті теоретико-емпіричного вивчення проблеми з'ясовано, що емоційний інтелект, котрий забезпечує успішність міжособистісної взаємодії, може розглядатися як один із показників адаптивності і є важливою властивістю, котра забезпечує успішність адаптації. Виявлено, що показники емоційного інтелекту мають тісні зв'язки з показниками адаптивності, і ці властивості підсилюють одна одну. Емпірична частина дослідження полягала у вивченні співвідношення між показниками емоційного інтелекту і адаптивності особистості, у виявленні специфіки емоційного інтелекту в осіб з різним рівнем адаптивності. У результаті емпіричного дослідження з використанням валідного та надійного психодіагностичного інструментарію виявлено, що існують індивідуальні відмінності у проявах емоційного інтелекту в осіб, що мають різний рівень адаптивності. Методом асів та профілів було встановлено, що існують відмінності у проявах емоційного інтелекту у групах осіб, які мають різний рівень адаптивності. Емпірично встановлено, що для групи осіб з високим рівнем адаптивності загалом характерний високий рівень емоційного інтелекту, водночас група осіб з низьким рівнем адаптивності демонструє низький рівень емоційного інтелекту. Використання методу ранжування показників дало змогу встановити найбільш значущі прояви емоційного інтелекту у співвідношенні з адаптивністю. Загалом результати дослідження свідчать, що феномени, котрі вивчалися, функціонують в єдиному феноменологічному просторі і взаємно підсилюють один одного. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2280 |
Розташовується у зібраннях: | Проблеми гуманітарних наук. Серія Психологія |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
229348-Текст статті-523994-1-10-20210424.pdf | 571,83 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.