Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2283
Назва: | Моральні орієнтири професійного становлення студентів |
Автори: | Хавула, Роман |
Ключові слова: | моральна сфера моральні норми моральні цінності моральні судження моральність моральні орієнтири |
Дата публікації: | 2020 |
Бібліографічний опис: | Хавула, Роман. Моральні орієнтири професійного становлення студентів / Р. Хавула // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і наки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Н. В. Скотна (гол. ред.), О. А. Ткаченко, Г. Є. Аляєв та ін.]. - Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2020. - Вип. 47 : Психологія. - С. 117-130. |
Короткий огляд (реферат): | У статті моральна сфера особистості розглядається як необхідна умова існування й ефективного функціонування людини в суспільстві. Підкреслюється, що моральні норми регулюють міжособистісну взаємодію, яка пов'язана з професійною діяльністю, а основою для ефективної взаємодії між людьми виступає моральність. Проаналізовано моральні орієнтири як основу зрілості з позицій системно-суб'єктного підходу. Зазначено, що моральні цінності формуються на основі потреб людини, а цінність загалом - за ставленням до того об?єкта, що здатний їх задовольнити. Моральні судження розглядаються як процес прийняття соціальних рішень на основі численних факторів. Узагальнення поглядів дослідників, які займалися проблематикою моральної сфери осо-бистості, дало змогу в межах концепції морального розвитку особистості, виокремити три стадії морального розвитку індивіда: доморальну, конвен-ціональну (керуються більшість членів суспільства) і постконвенційну, для досягнення якої необхідні такі чинники: соціальні контакти, високий рівень інтелекту, незалежність від авторитетів. Визначено, що моральність – це індивідуальна властивість особистості, заснована на нормах моралі. Для формування моральності необхідні такі основні підстави: біологічна, духовна, соціальна, прагматична. Встановлено, що вищим рівнем особистісного і професійного самовизначення є моральний, ціннісно-смисловий рівень, який чинить великий вплив на професійне самовизначення і професійне становлення людини. Підкреслюється, що моральні орієнтири як інструмент соціальної регуляції є необхідною передумовою та ресурсом для успішного професійного становлення, відіграють найважливішу роль у протіканні професійного становлення і в ефективності професійної діяльності. Зазначено, що ключовим етапом професійного становлення при дослідженні моральних орієнтирів є здобуття вищої освіти. Виявлено, що в процесі навчання в осіб юнацького віку, моральні орієнтири відображають загальні етичні цінності, прийняті в соціумі, та служать основою для формування специфічних професійних цінностей, прийнятих у тій професії, яку опановує студент. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2283 |
Розташовується у зібраннях: | Проблеми гуманітарних наук. Серія Психологія |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
229351-Текст статті-523997-1-10-20210424.pdf | 578,08 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.