Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2406
Назва: | Особливості тривожності дітей дошкільного віку: теоретичні аспекти |
Автори: | Ревть, Алла Карпенко, Ореста |
Ключові слова: | тривога розвиток особистості тривожність особистість дошкільник спілкування |
Дата публікації: | 2022 |
Бібліографічний опис: | Ревть, Алла. Особливості тривожності дітей дошкільного віку: теоретичні аспекти / А. Ревть, О. Карпенко // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [редкол.: М. М.Чепіль (гол. ред.), Л. Морська, Н. Мукан та ін.]. - Дрогобич : ВД Гельветика, 2022. - Вип. 14/46 : Педагогіка. - С. 36-42. |
Короткий огляд (реферат): | У статті охарактеризовано зміст понять «тривога», «тривожність», висвіт-лено значення тривожності у розвитку особистості дитини дошкільного віку. Сутність стану тривожності, його властивості згідно останніх тенденцій наукових досліджень роз-глядаються науковцями не тільки через призму психологічного, а й педагогічного, медичного, соціологічного та філософського знання. Незважаючи на численні дослідження, з одного боку. явище тривожності є багатоаспектним і має так багато властивостей, що важко знайти для нього якесь одне пояснення. З іншого – деякі автори стверджують про нерозробленість та невизначеність цієї проблеми якраз через багатозначність поняття «тривожність». Роз-крито особливості проявів тривожних станів у дітей дошкільного віку. Здійснивши теоретичний аналіз проблеми тривожності дітей дошкільного віку у психо-логічних, філософських та педагогічних джерелах, окреслено її значення у процесі формуван-ня особистості крізь призму наукових досліджень. Тривожність у дошкільному віці сконцен-трована на вивченні ситуації соціального розвитку дитини, особливостей сімейних стосунків та взаємодії вихователів, батьків з дітьми у процесі різних видів діяльності. Виявлено, що особливості спілкування, стиль спілкування, коло спілкування дитини з педагогами закладів дошкільної освіти, батьками, однолітками можуть впливати на деструктивний прояв стану тривоги, страху. Доведено, що дезадаптивні тривожні переживання свідчать про дисгармонійність у розви-тку особистості, а її подолання створює умови для відновлення більш повного перебігу розви-тку особистості. Встановлено, що тривожність, окрім дезадаптивної, може виконувати ще і адаптивну функцію у розвитку особистості, оскільки тривожність активує процеси рефлексії.У статті окреслено перспективи подальшого розвитку дослідження із проблем тривож-ності дітей дошкільного віку. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2406 |
Розташовується у зібраннях: | Людинознавчі студії. Серія Педагогіка |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
352-Текст статті-882-1-10-20220831.pdf | 327,61 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.