Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
                
    
    http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2439| Назва: | Ціннісний компонент навчального мультимодального тексту: національні цінності | 
| Автори: | Лещенко, Тетяна Жовнір, Марина Шевченко, Олена | 
| Ключові слова: | аксіологія навчальний мультимодальний текст аксіосфера цінності | 
| Дата публікації: | 2023 | 
| Бібліографічний опис: | Лещенко, Тетяна. Ціннісний компонент навчального мультимодального тексту: національні цінності / Т. Лещенко, М. Жовнір, О. Шевченко // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [редкол.: М. М.Чепіль (гол. ред.), Л. Морська, Н. Мукан та ін.]. - Дрогобич : ВД Гельветика, 2023. - Вип. 16/48 : Педагогіка. - С. 135-142. | 
| Короткий огляд (реферат): | У статті проаналізовано засоби репрезентації цінностей, зокрема національних, у мультимодальному дидактичному тексті як лінгвовізуальому явищі. Задекларовано, що світ цінностей – це світ моралі, духовності, культури, усього того, що вважається мірилом духовного багатства особистості, спільноти, нації, світового порядку. Зауважено, що невіддільною від духовних постає парадигма матеріальних цінностей як сукупності речей і благ, які забезпечують життєдіяльність людини. Авторки дослідження висновують, що аксіологія освітньої галузі – це специфічна ланка, у межах якої вирізнено, систематизовано й упорядковано спектр цінностей освітнього процесу, а також механізм і доцільність упровадження в освітню практику ключових аксіологічних аспектів вищої освіти спільно з формуванням окресленого в чинних освітніх стандартах переліку компетентностей. У праці акцентовано на понятті «навчальний мультимодальний текст», дефінований специфічним поліфункціональним вербально-семіотичним утвором, якому притаманна особлива функційна спрямованість. Провідна мета навчального мультимодального тексту – дидактична. У статті аргументовано думку про те, що раціональне структурування й транслювання навчального матеріалу за допомогою мультимодальних текстів сприяють лаконічному представленню великих обсягів інформації та її продуктивному сприйманню завдяки швидкій активізації різних пізнавальних механізмів, які доповнюють і урізноманітнюють вербальний канал подачі інформації. Крім того, за допомогою цього відбувається засвоєння емоційно-ціннісного компонента. Доведено, що той, хто сприймає мультимодальний текст, концептуалізує, категоризує й інтерпретує його, екстраполюючи на систему аксіологічних установок суспільства і власний ціннісний кодекс. Демонстрація ціннісної парадигми в навчальних мультимодальних текстах відбувається на лексичному рівні з урахуванням усіх можливих словоформ і похідних слів, а також за допомогою системи іконічних засобів – візуалізаційно-графічних елементів. У праці на конкретних прикладах проаналізовано засоби репрезентації національних цінностей у навчальному мультимодальному тексті. | 
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2439 | 
| Розташовується у зібраннях: | № 48 (2023) Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка» | 
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| 389-Текст статті-953-1-10-20230707.pdf | 660,04 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити | 
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

