Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2459
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБугеря, Марина-
dc.date.accessioned2023-09-25T13:26:43Z-
dc.date.available2023-09-25T13:26:43Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationБугеря, Марина. Концептуально-методологічні засади проблематики соціальної пам’яті у дослідженнях М. Альбвакса і Я. Ассмана / М. Бугеря // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [редкол.: В. А. Бодак (гол. ред.), О. А. Ткаченко, Я. Бартошевський та ін.]. - Дрогобич : ВД Гельветика, 2023. - Вип. 46 : Філософія. - С. 44-59.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2459-
dc.description.abstractПропонована стаття присвячена теоретико-концептуальним аспектам та дослідницьким засадам проблематики соціальної пам’яті. У статті, з метою напрацювання методології, загальних принципів, термінології та консенсунсних моделей, подано інтерпретаційний аналіз наукових праць вчених, які є засновниками теоретичних засад напрямку memory stadies Моріса Альбвакса (Maurice Halbwachs) та Яна Ассма-на (Jan Assmann). Особлива увага приділена ключовим концептам «соціальних рамок» та «фігур пам’яті», що визначають пам’ять як соціокультурний феномен. Наголошено, що поняття «рамок пам’яті» детермінується певним просторово-часовим континуумом та аксіологічним досвідом, «фігури пам’яті» мають символічний сенс і відтворюються через обряди і ритуали. Доведено, що характер викладу матеріалу досліджень вчених фіксує постмодерністський культурний поворот, який фокусує увагу на пізнавальних рамках, мові та інтертекстуальності. Методологічною рамкою статті слугує інтерпретаційний та компаративний аналіз канонічних праць, що заклали осно-ви напрямку memory studies. Головним у дослідженні став проблемно-хронологічний підхід до трансформації філософських уявлень про соціальний конструкт пам'яті як складової колективної свідомості, маркера групової ідентифікації, солідаризації, медіуму аксіологічних духовних детермінант соціуму. Науковою новизною статті є запропоноване до наукового дискурсу поняття «контекстуальної обумовленості» процесів запам’ятовування, пригадування й відтворення минулого, що дозволяє узгодити взаємозв’язок амбівалентної модальності індивідуальної та колективної пам’яті. Визначені засадничі положення і філософські поняття наукового доробку М. Альбвакса та Я. Ассмана можуть сприяти застосуванню мультидисциплінарного підходу та, до певної міри, уніфікації термінологічних лексем пам’яттєвого дискурсу.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectстудії пам’ятіuk_UA
dc.subjectконтекстуальністьuk_UA
dc.subjectколективна пам’ятьuk_UA
dc.subjectкультурна пам’ятьuk_UA
dc.subjectрамки пам’ятіuk_UA
dc.subjectфігури пам’ятіuk_UA
dc.titleКонцептуально-методологічні засади проблематики соціальної пам’яті у дослідженнях М. Альбвакса і Я. Ассманаuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:Людинознавчі студії. Серія Філософія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
199-Текст статті-406-1-10-20230523.pdf411,84 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.