Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2468
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorТкаченко, Олександр-
dc.date.accessioned2023-09-26T12:02:21Z-
dc.date.available2023-09-26T12:02:21Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationТкаченко, Олександр. Вразливість як особливість людської природи за умов антропологічних викликів новітніх технологій / О. Ткаченко // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [редкол.: В. А. Бодак (гол. ред.), О. А. Ткаченко, Я. Бартошевський та ін.]. - Дрогобич : ВД Гельветика, 2023. - Вип. 46 : Філософія. - С. 186-199.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2468-
dc.description.abstractМетоюстатті єфілософський аналіз вразливості як невід’ємної ознаки людської онтології за умов антропологічних викликів новітніх технологій. Методологічною основою дослідження стала теорія суб’єктивності та проблематика феноменології тілесності як фундаментальних складових людини. Метод діалектико-категоріального аналізу дозволив звести вразливість до «поняття» як єдності всезагального, особливого та одиничного. Також ми спирались на пізнавальний потенціал сучасної біоетики, що поєднує різні філософсько-теоретичні підходи в розумінні живого і людськості як такої. Наукова новизна. Експоненціальний розвиток інформаційних технологій і цифровізації спричинив за собою нові форми вразливості людини.Межі між людиною і машиною стають прозорими, оскільки нелюдське стає суттєвою частиною (пост)людського почуття ідентичності.Проблема вразливості актуалізує значимість живого в сучасному технократичному просторі. Вразливість не потрібно вважати негативною ознакою. Бути людиною – значить бути вразливою. Вразливість як конститутивна реальність людини, як універсальний стан людства нерозривно пов’язана з відповідальністю та обов’язком як нормою моральної дії. Вразливість як етичний принцип встановлює логіку етичної раціональності, яка повинна бути присутня при розробці та впровадженні нових технологій. Висновки. Пом’якшення вразливості полягає не в подоланні людського або критичного ставлення до науково-технічного поступу, а в поглибленні та збереженні людського. Філософія й релігія, на наш погляд, відіграють важливу роль в запобіганні руйнівних для людини наслідків зустрічі з новими технологіями. Необхідно розвивати в дітях, молоді здатність до критичного мислення, міру їх внутрішньої свободи та відповідальність.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectлюдинаuk_UA
dc.subjectстрахuk_UA
dc.subjectновітні технологіїuk_UA
dc.subjectбіоетикаuk_UA
dc.subjectантропологічні викликиuk_UA
dc.subjectавтономністьuk_UA
dc.subjectвідкритістьuk_UA
dc.subjectвідповідальністьuk_UA
dc.subjectвразливістьuk_UA
dc.titleВразливість як особливість людської природи за умов антропологічних викликів новітніх технологійuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:Людинознавчі студії. Серія Філософія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
209-Текст статті-425-1-10-20230524.pdf404,41 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.