Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2503
Назва: | Тенденції розвитку вищої освіти в Україні |
Автори: | Бодак, Валентина |
Ключові слова: | вища освіта післявоєнний період тенденції розвитку війна особистість |
Дата публікації: | 2022 |
Бібліографічний опис: | Бодак, Валентина. Тенденції розвитку вищої освіти в Україні / В. Бодак // Людинознавчі студії : збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; редкол.: В. А. Бодак (гол. ред.), О. А.Ткаченко, Я. Бартошевськийта ін. - Дрогобич : Видав. дім «Гельветика», 2022. - Вип. 45 : Філософія. - С. 13-24. |
Короткий огляд (реферат): | Метою статті є виявлення та обґрунтування тенденцій розвитку вищої освіти в сучасній Україні у часо-просторовому вимірі – єдності і протиріччі факторів і наслідків змін – до війни, під час російсько-української війни 2014 – 2022 років і в перспективі – у післявоєнний період відновлення і розбудови. Методологія. Для досягнення поставленої мети результативним є застосування цивілізаційного, особистісно орієнтованого підходів, методів філософського аналізу, принципу студентоцентризму, що дає можливість проаналізувати тенденції розвитку вищої освіти в часо-просторовому вимірі сучасної України; з’ясувати стратегічні особливості організації освітнього процесу у вищій школі в умовах війни та післявоєнний час. Наукова новизна. У статті розглянуто тенденції розвитку вищої освіти України з урахуванням політичної, економічної, соціальної перспективи післявоєнної розбудови та відновлення. Висновки. Тенденції розвитку вищої освіти в сучасній Україні визначені фундаментальними цінностями та принципами, до яких належать автономія закладу вищої освіти, академічна свобода, свобода у висловлюванні думок, виборі тем наукових досліджень, методології тощо. Основними тенденціями у розвитку вищої освіти сучасної України є адаптація принципу Відкритої науки у просторі вищої освіти України, розробка стратегії рееміграції як противага явищу наукової еміграції, збереження і розвиток людського потенціалу, модернізація професійної діяльності та розвитку науково-педагогічних працівників університету, організація дистанційного навчання, налагодження роботи осередків психологічної служби, залучення університетів у формах науково-дослідної роботи до процесів соціально-економічного відновлення, витіснення з простору української освіти і науки російського впливу тощо. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2503 |
Розташовується у зібраннях: | Людинознавчі студії. Серія Філософія |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
183-Текст статті-376-1-10-20230110.pdf | 341,26 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.