Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/344
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Vovk, Yurij | - |
dc.contributor.author | Vovk, Liliya | - |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T13:32:11Z | - |
dc.date.available | 2021-12-09T13:32:11Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Вовк, Юрій Структура гендерної культури молодших школярів = Vovk Y., Vovk L. The structure of the gender culture of junior schoolchildren / Ю. Вовк, Л. Вовк // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2018. – Вип. 6/38 : Педагогіка. – С. 84-95. – Текст англ. м. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/344 | - |
dc.description.abstract | Розглянуто процес формування ґендерної культури у молодшому шкільному віці; виявлено особливості структури ґендерної культури на різних вікових етапах, досліджено взаємини дівчат і хлопців цього віку; визначено критерії когнітивного, емоційного та поведінкового компонентів ґендерної культури; виділено три рівні сформованості ґендерної культури в учнів початкових класів. Формування ґендерної культури молодших школярів у розвитку особистості дитини є одночасно процесом соціальним та індивідуальним. З одного боку – це набуття знань про гендерні ролі, засвоєння статево-рольових норм, правил поведінки, прийнятих у соціальному довкіллі, а з іншого – процес розвитку сутнісного «Я» дитини, усвідомлення власної ґендерної ідентичності, розвиток маскулінності/фемінності та вміння застосовувати різні типи поведінки. Доведено, що цей процес багатогранний, суперечливий, динамічний. Незважаючи на сталість природної диференціації статей, спонтанну сегрегацію дівчат і хлопців, відповідно до якої специфіка кожної статі стає очевидною (хлопці – сильні, хоробрі тощо, дівчатка – красиві, добрі тощо), виховання гендерної культури вимагає від кожного хлопця і дівчини молодшого шкільного віку внутрішнього напруження, осмислення індивідуальних ґендерних особливостей, свого жіночого/чоловічого образу «Я». Аналіз наукових підходів до визначення показників ґендерної культури показав, що, незалежно від особливостей кожного дослідження, в основу критеріїв та показників ґендерної культури покладено вимір когнітивної, ціннісної та поведінкової сфер у контексті ґендерних проблем. Структуру ґендерної культури молодших школярів представлено трьома компонентами: когнітивним, критеріями якого є сформовані ґендерні знання та уявлення; емоційно-ціннісним, критерій якого відображає сформоване ціннісне ставлення до своєї та протилежної статі; поведінковим, критеріями якого є вміння та навички дотримуватися ґендерної рівності та чуйності у взаєминах. На основі розроблених критеріїв та їх показників визначено три рівні (високий, середній, низький) сформованості ґендерної культури молодших школярів. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.subject | ґендерні цінності | uk_UA |
dc.subject | молодший шкільний вік | uk_UA |
dc.subject | ґендерне виховання | uk_UA |
dc.subject | компоненти ґендерної культури | uk_UA |
dc.title | The structure of the gender culture of junior schoolchildren | uk_UA |
dc.title.alternative | Структура гендерної культури молодших школярів | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Людинознавчі студії. Серія Педагогіка |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
вовк.pdf | 551,05 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.