Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3692
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБобечко, Оксана Юріївна-
dc.date.accessioned2024-09-15T15:06:12Z-
dc.date.available2024-09-15T15:06:12Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationУ статті висвітлюється історія становлення та функціонування дуету бандуристок «Берегиня» у складі Наталії Цигилик-Чумак та Наталії Гамар. Досліджується творчо-виконавська діяльність згаданого ансамблю в контексті розвитку та утвердження сучасного ансамблевого бандурного виконавства. Звертається увага на становлення та розвиток ансамблевого виконавства на бандурі, яке стало невід’ємною частиною музичної культури України й відіграє важливу роль у популяризації українського національного мистецтва. Згадуються провідні колективи, які представляють малі форми ансамблевого виконавства на бандурі, а саме: дуети «Бандурна розмова» (Львів) та «Елегія струн» (Тернопіль), перше тріо бандуристок у складі Тамари Поліщук, Ніни Павленко та Валентини Третьякової (Київ), «Вербена» (Черкаси), «Купава» (Харків) та ін., квартети «Львів’янки» (Львів) та «Ґердан» (Івано-Франківськ). Зазначається, що серед сучасних колективів камерного складу, які на високому фаховому рівні презентують ансамблеве бандурне мистецтво, вирізняється дует бандуристок «Берегиня» з Дрогобича. Вичерпно висвітлюється мистецький шлях, який учасниці колективу пройшли до його створення, та творчо-виконавська діяльність мисткинь у рамках функціонування дуету. Згадуються численні перемоги «Берегині» в конкурсно-фестивальному русі, презентується репертуарна палітра колективу та його плідна концертно-виконавська діяльність не лише в Україні, а й далеко за її межами. Підкреслюється чітка громадянсько-патріотична позиція Наталії Цигилик-Чумак та Наталії Гамар, які спрямовують свою педагогічну та виконавську діяльність на формування та утвердження національної свідомості підростаючого покоління. Також зазначається, що репрезентована різноманітною за стилями i жанрами музикою як минулих епох, так i композиторів сьогодення, оригінальна творчо-виконавська діяльність дуету бандуристок «Берегиня», є вагомим внеском у справу утвердження та популяризації ансамблевого виду виконавства на бандурі як в Україні, так і за її межами. Чималі мистецькі здобутки та плідна педагогічна діяльність учасниць колективу є запорукою безперервності творчого процесу, що спрямований на виховання молодих талановитих музикантів. Ключові слова: бандурне мистецтво, ансамблеве виконавство, дует бандуристок «Берегиня», Наталія Цигилик-Чумак, Наталія Гамарuk_UA
dc.identifier.issnISSN 2308-4855 (Print) ISSN 2308-4863 (Online)-
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3692-
dc.description.abstractУ статті висвітлюється історія становлення та функціонування дуету бандуристок «Берегиня» у складі Наталії Цигилик-Чумак та Наталії Гамар. Досліджується творчо-виконавська діяльність згаданого ансамблю в контексті розвитку та утвердження сучасного ансамблевого бандурного виконавства. Звертається увага на становлення та розвиток ансамблевого виконавства на бандурі, яке стало невід’ємною частиною музичної культури України й відіграє важливу роль у популяризації українського національного мистецтва. Згадуються провідні колективи, які представляють малі форми ансамблевого виконавства на бандурі, а саме: дуети «Бандурна розмова» (Львів) та «Елегія струн» (Тернопіль), перше тріо бандуристок у складі Тамари Поліщук, Ніни Павленко та Валентини Третьякової (Київ), «Вербена» (Черкаси), «Купава» (Харків) та ін., квартети «Львів’янки» (Львів) та «Ґердан» (Івано-Франківськ). Зазначається, що серед сучасних колективів камерного складу, які на високому фаховому рівні презентують ансамблеве бандурне мистецтво, вирізняється дует бандуристок «Берегиня» з Дрогобича. Вичерпно висвітлюється мистецький шлях, який учасниці колективу пройшли до його створення, та творчо-виконавська діяльність мисткинь у рамках функціонування дуету. Згадуються численні перемоги «Берегині» в конкурсно-фестивальному русі, презентується репертуарна палітра колективу та його плідна концертно-виконавська діяльність не лише в Україні, а й далеко за її межами. Підкреслюється чітка громадянсько-патріотична позиція Наталії Цигилик-Чумак та Наталії Гамар, які спрямовують свою педагогічну та виконавську діяльність на формування та утвердження національної свідомості підростаючого покоління. Також зазначається, що репрезентована різноманітною за стилями i жанрами музикою як минулих епох, так i композиторів сьогодення, оригінальна творчо-виконавська діяльність дуету бандуристок «Берегиня», є вагомим внеском у справу утвердження та популяризації ансамблевого виду виконавства на бандурі як в Україні, так і за її межами. Чималі мистецькі здобутки та плідна педагогічна діяльність учасниць колективу є запорукою безперервності творчого процесу, що спрямований на виховання молодих талановитих музикантівuk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.subjectбандурне мистецтво, ансамблеве виконавство, дует бандуристок «Берегиня», Наталія Цигилик-Чумак, Наталія Гамарuk_UA
dc.titleТворчо-виконавська діяльність дуету бандуристок «Берегиня» в контексті розвитку сучасного ансамблевого виконавства на бандуріuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.