Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3692
Назва: | Творчо-виконавська діяльність дуету бандуристок «Берегиня» в контексті розвитку сучасного ансамблевого виконавства на бандурі |
Автори: | Бобечко, Оксана Юріївна |
Ключові слова: | бандурне мистецтво Наталія Гамар Наталія Цигилик-Чумак дует бандуристок «Берегиня» |
Дата публікації: | 2020 |
Видавництво: | Видавничий дім «Гельветика» |
Бібліографічний опис: | Бобечко, Оксана Юріївна. Творчо-виконавська діяльність дуету бандуристок «Берегиня» в контексті розвитку сучасного ансамблевого виконавства на бандурі / О. Ю. Бобечко // Актуальнi питання гуманiтарних наук. - 2020. - Вип. 32, том 1. - С. 24-30. |
Короткий огляд (реферат): | У статті висвітлюється історія становлення та функціонування дуету бандуристок «Берегиня» у складі Наталії Цигилик-Чумак та Наталії Гамар. Досліджується творчо-виконавська діяльність згаданого ансамблю в контексті розвитку та утвердження сучасного ансамблевого бандурного виконавства. Звертається увага на становлення та розвиток ансамблевого виконавства на бандурі, яке стало невід’ємною частиною музичної культури України й відіграє важливу роль у популяризації українського національного мистецтва. Згадуються провідні колективи, які представляють малі форми ансамблевого виконавства на бандурі, а саме: дуети «Бандурна розмова» (Львів) та «Елегія струн» (Тернопіль), перше тріо бандуристок у складі Тамари Поліщук, Ніни Павленко та Валентини Третьякової (Київ), «Вербена» (Черкаси), «Купава» (Харків) та ін., квартети «Львів’янки» (Львів) та «Ґердан» (Івано-Франківськ). Зазначається, що серед сучасних колективів камерного складу, які на високому фаховому рівні презентують ансамблеве бандурне мистецтво, вирізняється дует бандуристок «Берегиня» з Дрогобича. Вичерпно висвітлюється мистецький шлях, який учасниці колективу пройшли до його створення, та творчо-виконавська діяльність мисткинь у рамках функціонування дуету. Згадуються численні перемоги «Берегині» в конкурсно-фестивальному русі, презентується репертуарна палітра колективу та його плідна концертно-виконавська діяльність не лише в Україні, а й далеко за її межами. Підкреслюється чітка громадянсько-патріотична позиція Наталії Цигилик-Чумак та Наталії Гамар, які спрямовують свою педагогічну та виконавську діяльність на формування та утвердження національної свідомості підростаючого покоління. Також зазначається, що репрезентована різноманітною за стилями i жанрами музикою як минулих епох, так i композиторів сьогодення, оригінальна творчо-виконавська діяльність дуету бандуристок «Берегиня», є вагомим внеском у справу утвердження та популяризації ансамблевого виду виконавства на бандурі як в Україні, так і за її межами. Чималі мистецькі здобутки та плідна педагогічна діяльність учасниць колективу є запорукою безперервності творчого процесу, що спрямований на виховання молодих талановитих музикантів |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3692 |
ISSN: | ISSN 2308-4855 (Print) ISSN 2308-4863 (Online) |
Розташовується у зібраннях: | Наукові видання |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Бобечко О. Творчо-виконавська діяльність дуету бандуристок Берегиня в контексті розвитку сучасного ансамблевого виконавства на бандурі .pdf | 362,71 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.