Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4345
Назва: | Упровадження арт-терапії як інноваційної технології у дошкільних закладах освіти |
Автори: | Городиська, Віолета Василівна |
Ключові слова: | арт-терапія діти дошкільного віку арт-терапевтичні заняття імаготерапія музикотерапія, фототерапія, пісочна терапія бібліотерапія, казкотерапія, лялькотерапія, мульт-терапія, драматерапія |
Дата публікації: | 2020 |
Бібліографічний опис: | Городиська В.В. Упровадження арт-терапії як інноваційної технології у дошкільних закладах освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / редкол. : А.В. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. Запоріжжя: КПУ. 2020. Вип. № 69. 198 с. Т. 1. С. 56-61. |
Короткий огляд (реферат): | У статті розкрито сутність та зміст естетотерапевтичної технології “арт-терапія” та її різновиди, зосереджено увагу на технології арт-терапії в корекційно-педагогічній діяльності сучасного вихователя, що в комплексі передбачає педагогічне лікування, пропагування здоров’язбережувальних цінностей дітей через засоби художньої діяльності та мистецтва. Досліджено, що застосування арт-терапії в дошкільній освіті сприяє збереженню або відновленню здоров’я дітей та їх адаптації до умов дошкільного закладу, а безпосередня арт-терапевтична діяльність здійснювана вихователем уможливлює гармонізацію якісного розвитку особистості через сприяння її самовираженню й самопізнанню. Акцентовано на ефективності таких видів арт-терапії у закладі дошкільної освіти, як: імаготерапія, танцювально-рухова терапія, бібліотерапія, казкотерапія, драматерапія, кінотерапія, мульт-терапія, лялькотерапія, музикотерапія, фототерапія, пісочна терапія та їх короткому аналізу. Проведення в закладі дошкільної освіти таких видів арт-терапевтичної роботи дає вихователю змогу з’ясувати причини певних відхилень у поведінці та діяльності дітей і водночас відкривати у них щось нове, глибше пізнавати та краще розуміти їх, розвивати відносини з ними й адаптувати вихованців до життя в соціумі. Доведено, що використання засобів мистецтва арт-терапією здійснює: лікування і психокорекцію за допомогою малювання, ліплення, музики, фотографії, кінофільмів, книг, акторської майстерності тощо; емоційне виховання дошкільнят та врегулювання наявних конфліктів; досягнення позитивних змін в інтелектуальному, соціальному, емоційному й особистісному розвитку дитини. Узагальнено, арт-терапія дає змогу, ненав’язливо спостерігаючи за дитиною упродовж її спонтанної творчості, краще пізнати її життєві цінності й особистісні інтереси, індивідуальні риси, відчути настрій. Творча арт-терапевтична діяльність гармонійно поєднує виховний, розвивальний, діагностичний і корекційний впливи, створюючи підґрунтя для налагодження довірливих емоційних взаємин із дитиною, сприяючи її подальшій ефективній соціалізації. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4345 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові видання |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Упровадження арт-терапії.pdf | 229,37 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.