Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/447
Назва: | Hermann Gmeiner – the founder of SOS-Children’s Village |
Автори: | Карпенко, Ореста |
Ключові слова: | СОС-дитяче містечко Герман Гмайнер модель сімейного виховання загальнолюдські цінності |
Дата публікації: | 2019 |
Бібліографічний опис: | Карпенко, Ореста Hermann Gmeiner – the founder of SOS-Children’s Village / О. Карпенко // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ ім. І.Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [ред. кол.: М.М.Чепіль(гол. ред.), О.М.Кобрій, О.Є.Карпенко та ін.]. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2019. – Вип. 8/40 : Педагогіка |
Короткий огляд (реферат): | У статті розкрито гуманістично спрямовану сутність педагогічної концепції Германа Гмайнера (1919–1986) – засновника першого СОС-дитячого містечка у м. Імст (Австрія). Акцентовано увагу на втіленні ідеї сімейного виховання дітей у практику, труднощах і пошуках шляхів її реалізації. Констатовано, що поштовхом до створення першого СОС-дитячого містечка могло бути багато причин: і рання втрата матері, і доля молодшого брата Антона, котрий виростав без неї, опіка сестри Ельзи, і той факт, що під час війни його врятував український хлопець, назвавши Германа братом, й особливо зустріч із 12-річним сиротою взимку 1947 р. в Іннсбруку, яка назавжди залишила слід у душі австрійського гуманіста і стала поворотним пунктом у його житті. Концепцію СОС-дитячого містечка будував з власного досвіду. Цінностями виховання проголошуються любов і захищеність, відповідальність і налагодження соціальних контактів; дотримання порядку; відкритість СОС-дитячого містечка; підтримка дітей різного віку. Висвітлено широке значення опіки й виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, задоволення їх найважливіших фізичних і психічних потреб, зміцнення здоров’я та доброго самопочуття, забезпеченню можливості їх самореалізації та самовдосконалення. Охарактеризовано етапи прийому дітей до СОС-дитячого містечка. Г. Гмайнер був переконаний, що єдино справедливим і правильним для знедолених дітей є створення «моделі сімейного виховання», яка зможе повернути їм не лише втрачений дім та сім’ю, а й можливість нормально розвиватися в умовах захищеності та любові. Незважаючи на нищівну критику та відвертий опір противників, Г. Гмайнер сміливо відстоює ідею СОС-дитячого містечка, у практичну реалізацію якої мало хто вірив. Його педагогічні ідеї оперті на практику, пронизану загальнолюдськими цінностями (людяність, гуманність, любов, мораль, довіра, взаєморозуміння та ін.). Сьогодні у СОС-дитячому містечку Імст розміщено 12 будинків сімейного типу, в яких проживають 42 дітей, функціонують дитячий садочок, центр опіки, який надає недовготривалу допомогу дітям та батькам у кризових ситуаціях. Для вітчизняного освітнього простору педагогічні ідеї Г. Гмайнера є актуальними, заслуговують на всебічне вивчення і подальше застосування у розв’язанні соціально-виховних проблем в Україні відповідно до європейських вимог. Ідея СОС-дитячого містечка як соціально-педагогічної інституції може лягти в основу для подолання проблем опіки і виховання соціальних сиріт, дітей, позбавлених батьківської опіки |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/447 |
Розташовується у зібраннях: | Людинознавчі студії. Серія Педагогіка |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
карпенко (2).pdf | 620,76 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.