Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/454
Назва: Різноманітність форм організації навчання в умовах української малочисельної школи
Автори: Онишків, Зіновій
Ключові слова: малочисельна школа
початкова школа-дитячий садок
індивідуальна форма навчання
урок у класі-комплекті
Дата публікації: 2019
Бібліографічний опис: Онишків, Зіновій Різноманітність форм організації навчання в умовах української малочисельної школи / З. Онишків // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: М. М. Чепіль (гол. ред.), О. М. Кобрій, О. Є. Карпенко та ін.]. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2019. – Вип. 9/41 : Педагогіка. – С. 27-37
Короткий огляд (реферат): статті на прикладі України розкрито форми організації навчання учнів в умовах малочисельної початкової школи сільської місцевості. Названо чинники, що впливають на зменшення кількості учнів у школах сільської місцевості: демографічна ситуація, зовнішня та внутрішня трудова міграція людей. Розкрито поняття «малочисельна школа», названо її позитивні сторони і недоліки. Охарактеризовано основні типи малочисельних початкових шкіл сільської місцевості: малочисельна початкова школа І ступеня, навчально-виховний комплекс «початкова школа-дитячий садок», заклад освіти «школа-родина». Наведено й охарактеризовано форми навчання, які можна використовувати в різних типах малочисельних початкових шкіл: урок у малочисельній початковій школі, урок у з’єднаному класі (класі-комплекті), індивідуальна форма навчання. Особливістю уроку в малочисельній початковій школі є наявність можливостей для здійснення індивідуалізації навчання, а характерними особливостями для уроку в з’єднаному класі (класі-комплекті) – наявність на кожному занятті самостійної роботи, обмежені можливості для використання наочності, мультимедійних засобів навчання, окремих методів. Наведено види робіт, які доцільно використовувати в класі-комплекті на етапі «самостійна робота» (тренувальні вправи, виконання завдань за схемою, інструкцією, пам’яткою, алгоритмічним приписом, тестових завдань, різні види мовного розбору, мовчазне читання тексту з різними видами завдань та інше) та «роботи з учителем» (використовувати пояснення нового матеріалу, перевірку знань, умінь і навичок учнів, різні види читання тексту, виконання усних вправ, обчислень, фронтальне повторення навчального матеріалу та інше). Описано особливості організації занять з учнями малочисельних шкіл сільської місцевості за індивідуальною формою навчання. Навчання таких учнів організовується за індивідуальним навчальним планом, який складається на основі типового навчального плану. За індивідуальною формою навчання з учителем можуть займатися від одного до п’яти учнів як одного, так і різних класів. Залежно від тривалості заняття та кількості учнів потрібно вибрати форми роботи: пояснення вчителя, виконання тренувальних вправ, різні види роботи над твором та інше. У таких умовах для вчителя є можливість здійснювати індивідуальний підхід до учнів. Форми організації навчальних занять у закладі «школа-родина» залежить від кількості класів та учнів у них. Це може бути звичайний урок з малою кількістю учнів, урок у класі-комплекті чи заняття за індивідуальною формою навчання
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/454
Розташовується у зібраннях:Людинознавчі студії. Серія Педагогіка

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
онишків.pdf1,12 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.