Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/474
Назва: | Історія та сучасний стан розвитку професійної освіти фахівців з медичної інформатики у Канаді |
Автори: | Мукан, Наталія Кобрин, Надія Запотічна, Марія |
Ключові слова: | професійна освіта медична інформатика інформатизація Канада |
Дата публікації: | 2020 |
Бібліографічний опис: | Мукан, Наталія Історія та сучасний стан розвитку професійної освіти фахівців з медичної інформатики у Канаді / Н. Мукан, Н. Кобрин, М. Запотічна // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ ім. І.Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [ред. кол.: М.М.Чепіль(гол. ред.), О.М.Кобрій, О.Є.Карпенко та ін.]. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І.Франка, 2020. – Вип. 10/42 : Педагогіка |
Короткий огляд (реферат): | Мета статті – висвітлити історію розвитку та сучасний стан підготовки фахівців з медичної інформатики у Канаді. Проаналізовано особливості інформатизації системи охорони здоров’я цієї країни як передумови її становлення. З’ясовано, що на початкових етапах комп’ютерна техніка повільно й нерівномірно проникала у заклади охорони здоров’я канадських провінцій та територій. Політика комп’ютеризації була децентралізованою, що не сприяло ефективному обміну медичною інформацією. Тому на початку 2000-х рр. у Канаді інформатизація системи охорони здоров’я набула централізованого характеру. Це вимагало якісного кадрового забезпечення і стало каталізатором підготовки фахівців з медичної інформатики. Проведено ретроспективний аналіз означеної проблеми. Встановлено, що її історія сягає 60-х років ХХ ст. Виокремлено дві фази підготовки фахівців з медичної інформатики: доінституційну (1960‒1980) як основа виникнення та становлення професійної освіти фахівців з даної галузі; інституційна (1981 ‒ дотепер), яка сприяла підготовці фахівців з медичної інформатики у закладах вищої освіти Канади. Характерними ознаками інституційної фази є зародження медичної інформатики як спеціальності; формування освітніх концепцій розвитку й узгодження типової програми з медичної інформатики; стрімкий розвиток професійної освіти фахівців з медичної інформатики у середині 2000-х рр.; уніфікація її науково-методичного забезпечення. Зроблено висновок, що вона побудована на принципах багаторівневості й неперервності. Освітній процес організований так, що майбутні фахівці з медичної інформатики можуть здобувати кваліфікацію на усіх рівнях вищої освіти, зокрема диплом чи сертифікат у закладах неступеневої освіти, а також ступені бакалавра, магістра та доктора філософії – в університетах. Аналіз змісту професійної підготовки фахівців з медичної інформатики у Канаді дає підстави стверджувати, що його формування залежить від рівня вищої освіти і характеризується різною комбінацією та кількістю навчальних дисциплін у межах трьох галузей знань – інформаційних наук, медицини та менеджменту |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/474 |
Розташовується у зібраннях: | Людинознавчі студії. Серія Педагогіка |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
мукан.pdf | 448,14 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.