Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4982
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Даньків, Олеся Омельянівна | - |
dc.contributor.author | Столярчук, Ігор Дмитрович | - |
dc.contributor.author | Гольський, Віталій Богданович | - |
dc.contributor.author | Паньків, Людмила Іванівна | - |
dc.contributor.author | Угрин, Юрій Орестович | - |
dc.contributor.author | Лешко, Роман Ярославович | - |
dc.contributor.author | Британ, Віктор Богданович | - |
dc.contributor.author | Кузик, Олег Васильович | - |
dc.date.accessioned | 2025-02-06T12:13:50Z | - |
dc.date.available | 2025-02-06T12:13:50Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4982 | - |
dc.description.abstract | Анотація Формулювання проблеми. Мотивація навчання є одним з найважливіших аспектів, який потребує уваги. Застосування традиційних методів навчання часто зменшує зацікавленість сучасних учнів у вивченні фізики. Важливу роль відіграє практичне дослідження законів збереження імпульсу та механічної енергії на уроках фізики. Однак, реалізація простих експериментів для підтвердження цих законів іноді зустрічається з певними фізичними проблемами, зокрема, такими як складність визначення миттєвої швидкості. Традиційні методи вимірювання можуть бути недостатньо точними або обтяжливими для учнів, що ускладнює їхнє розуміння основних фізичних принципів. Розроблена у даній роботі методика ефективно поєднує реальний фізичний експеримент із сучасними комп’ютерними технологіями та покликана підвищити як ефективність навчання, так і пізнавальний інтерес учнів до вивчення фізики. Матеріали і методи. Дослідження передбачало аналіз і систематизацію наукових публікацій щодо використання сучасних інформаційних технологій (смартфона та обчислювальних систем) на уроках фізики та у домашніх умовах для виконання домашніх лабораторних робіт. Також ми провели опитування вчителів фізиків та студентів (60 респондентів) щодо можливості та необхідності проведення фізичного експерименту з використанням смартфона та систем комп’ютерної математики. Результати. Розроблено метод дослідної перевірки законів збереження імпульсу та механічної енергії з використанням обчислювальних систем та відеокамери смартфона, який полягає у відеофіксації механічного руху тіла (в окремих випадках у сповільненому режимі), подальшій конвертації відео у набір кадрів формату jpg та обробці отриманих рисунків засобами обчислювальних систем. Запропонований метод дозволяє визначати миттєву швидкість тіла до 60 м/с. Висновки. Запропонований метод може бути використаний як на уроках фізики, так і при виконанні домашніх лабораторних робіт чи учнівських проєктів, де є необхідність визначати координати, миттєву швидкість, прискорення, імпульс та кінетичну енергію тіла. | uk_UA |
dc.language.iso | ua | uk_UA |
dc.subject | навчання фізики | uk_UA |
dc.subject | закон збереження імпульсу | uk_UA |
dc.subject | закон збереження енергії | uk_UA |
dc.subject | смартфон | uk_UA |
dc.subject | обчислювальні системи | uk_UA |
dc.title | Дослідна перевірка законів збереження імпульсу та енергії у шкільному курсі фізики з використанням обчислювальних систем | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові видання |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
2024-395-dankiv.pdf | 4,32 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.