Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5687
Назва: | Концепт «лікар» у мовній картині світу студентів першого курсу медичних факультетів НМУ імені О. О. Богомольця |
Автори: | Ніколаєнко, Оксана |
Ключові слова: | концепт концептуальне ядро лікар периферичне значення цінності вербалізація |
Дата публікації: | 2024 |
Бібліографічний опис: | Ніколаєнко, Оксана. Концепт «лікар» у мовній картині світу студентів першого курсу медичних факультетів НМУ імені О. О. Богомольця / О. Ніколаєнко // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: М. Ю. Федурко (гол. ред.), С. М. Альбота, О. В. Косович та ін.]. - Дрогобич : Вид. дім "Гельветика", 2024. - Вип. 58 : Філологія. - С. 53-59. |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена аналізу концепту «лікар», а саме вербальному вираженню зазначеного концепту студентами першого курсу медичних факультетів Національного медичного університету імені О. О. Богомольця. Метою дослідження є встановити концептуальне ядро та периферичні значення заявленого концепту, визначити основні вербалізатори, названі студентами. Актуальність дослідження полягає у необхідності доповнити дані про вербалізацію концепту «лікар», виділити його специфіку при трактуванні студентами першого року навчання медичного ЗВО. Матеріалом дослідження є анкети студентів першого курсу медичних факультетів НМУ імені О. О. Богомольця у кількості 135 одиниць, у яких вони давали визначення поняттю «лікар». У анонімній анкеті, яку заповнювали студенти, слід було визначити поняття «лікар» та вказати основні якості, якими має бути наділений цей фахівець. Отримані дефініції проаналізовано та поділено на концептуальне ядро й периферію. Виділено основні якості, які, на думку студентів, розкривають досліджуваний образ, а отже, відтворюють ціннісні орієнтири самих реципієнтів. Також визначено мовні засоби вираження досліджуваного концепту: алегорія, метафора тощо. До концептуального ядра належать визначення, що збігаються з тлумаченням цього поняття у профільних словниках, периферійні ж значення відображають світогляд студентів, їхні морально-етичні цінності, тим-то й цікаві для вивчення. Серед основних якостей, якими має бути наділений лікар, – впевненість, доброзичливість, чесність. Разом із професійними якостями студенти також вказали особистісні якості, які сприяють формуванню й розвитку цілісної особистості (людяність, сміливість, щирість, терпіння, витривалість). Наше дослідження сприяє кращому розумінню ціннісних орієнтирів молодого покоління, їхніх морально-етичних якостей, які, безсумнівно, дають уявлення про загальнолюдські ідеали, пріоритетність загальнолюдських духовних цінностей, сформованих під впливом національної історії, культури, освіти |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5687 |
Розташовується у зібраннях: | 2024 Вип. 58. Філологія |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ніколаєнко.pdf | 509,38 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.