Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6076
Назва: The educational activity in Halychyna at the beginning of the 20th century: historical-pedagogical analysis
Інші назви: Освітня діяльність в Галичині початку ХХ ст.: історико-педагогічний аналіз
Автори: Fedchyshyn, Nadiya
Magsumov, Timur
Ключові слова: Halychyna
economics
educational activity
regularity
history
pedagogy
Дата публікації: 2019
Бібліографічний опис: Fedchyshyn, Nadiya. The educational activity in Halychyna at the beginning of the 20th century: historical-pedagogical analysis = Освітня діяльність в Галичині початку ХХ ст.: історико-педагогічний аналіз / N. Fedchyshyn, T. Magsumov // Східноєвропейський історичний вісник : [збірник] / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: В. Т. Борщевич, В. Марек, М. М. Вегеш та ін. ; гол. ред.: В. І. Ільницький ; відп. ред. М. Д. Галів]. - Дрогобич : [Посвіт], 2019. - Вип. 10. - C. 66-74.
Короткий огляд (реферат): The purpose of the given research is to highlight the important historical aspects of the educational policy in Halychyna at the beginning of the 20th century on the basis of an interdisciplinary approach. The methodology of the study. A complex of general and special scientific methods is used: the comparative analysis, the systematization of scientific, educational and methodical literature, documents, periodicals; historical-genetic, historical-comparative; expert method (analysis of problems with evaluation of results). The scientific novelty. The historical peculiarities of the educational activity in the beginning of the 20th century have been highlighted in the article. The main attention has been drawn to economic factors, particularly, to providing funding allocation per student, to the level of illiteracy in different countries, to the impact of these factors on the level of national income. The attention also has been paid to the educational policy of foreign countries with regard to the Ukrainians. For history, it is not only important to study macroeconomic indicators at the level of evaluation of the consistency of pedagogical systems development, pedeutology, management of educational institutions, educational policy of the state, but also the peculiar microanalysis at the level of the development of an individual personality. The achievements of prominent thinkers of the past have been reconsidered on the basis of the principle of innovation. Andrei Sheptytsky’s pedagogical system has been used for illustrative purposes. J.‑P. Herbart followers’ direct and indirect impact on the justification of the educational process fundamentals have been singled out in the context of interactions of different nations’ cultures. Conclusions. The use of in-depth panoramic investigations together with the history of individual families, a personal approach will contribute immensely to the past events reconstruction, the possibility of even more effective use of the past experience for state-building processes of the present and future.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6076
Розташовується у зібраннях:2019 № 10

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Федчишин.pdf335,7 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.