Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6193
Назва: Казка як засіб збагачення й активізації мовлення старших дошкільнят експресивною лексикою
Інші назви: Fairy tales as a means of enriching and activating the speech of older preschoolers with expressive vocabulary
Автори: Паласевич, Ірина Львівна
Ключові слова: мовленнєво-творча діяльність
діти старшого дошкільного віку
мовленнєвий розвиток
експресивність мовлення
казка
методи роботи з казкою
Дата публікації: 2024
Бібліографічний опис: Паласевич, Ірина. Казка як засіб збагачення й активізації мовлення старших дошкільнят експресивною лексикою = Fairy tales as a means of enriching and activating the speech of older preschoolers with expressive vocabulary / І. Паласевич // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [редкол.: М. М.Чепіль (гол. ред.), Л. Морська, Н. Мукан та ін.]. - Дрогобич : ВД Гельветика, 2024. - Вип. 19/51 : Педагогіка. - С. 66-73.
Короткий огляд (реферат): Анотація. У статті проаналізовано сутність поняття «експресивність мовлення» як комплексу його знаків, конотативно зумовлених лексичних одиниць, що відображають внутрішній стан, особистісні переживання, характерні особливості мовця, його емоції й почуття. Наголошено на тісному зв’язку експресивності мовлення з його образністю, виразністю й емоційністю. Увиразнено важливе значення казки в активізації мовлення старших дошкільнят, його збагаченні експресивною лексикою. Вияскравлено необхідність правильного розуміння казкових тропів, метафоричних виразів, широко використовуваних слів із переносним значенням, фразеологізмів як для естетичного сприймання художнього твору, так і для збагачення словника дітей емоційно-експресивною лексикою, а також формування в них уміння майстерно і вичерпно відтворювати змальовуваний образ, насолоджуватися його естетичною красою. Охарактеризовано основні методи роботи з казкою – розповідання, бесіди за змістом казок, їх переказування, самостійне складання дітьми казок, вигадування нових епізодів, початку або закінчення твору, уведення до казкового сюжету нового героя, віртуальні діалоги з літературним персонажем, складання описових загадок, написання листів; малювання за змістом казок; добирання музичного твору до казки, асоціювання музики з певним сюжетом; театралізовані ігри, ігри-драматизації, інсценування казок; сюжетні ігри за змістом казок тощо. Визначено педагогічні умови ефективного збагачення й активізації мовлення дітей старшого дошкільного віку експресивною лексикою за допомогою казки, серед яких: цікавий та захоплюючий сюжет казки; виразність у змалюванні художніх образів; динамізм у зображенні казкових подій; доступність і зрозумілість мовленнєвих засобів, використовуваних у казці (загальновживаної лексики, влучних епітетів, порівнянь, метафоричних виразів, повторів, діалогів, прямої мови тощо); здатність визначати засоби художньої виразності, що надають сприйманню усвідомленого, емоційного характеру; взаємозв’язок навчально-мовленнєвої, театрально-, музично-, образотворчо-мовленнєвої, мовленнєво-ігрової діяльності дітей.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6193
Розташовується у зібраннях:№ 51 (2024) Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка»

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Паласевич (2).pdf276,98 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.