Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6200
Назва: | The impact of digital universities on the transformation of the educational business model |
Автори: | Bobro, Natalia |
Ключові слова: | цифрові технології освітні процеси цифровий університет освітня бізнес-модель інформаційна архітектура цифровізація клієнтоорієнтований підхід |
Дата публікації: | 2025 |
Бібліографічний опис: | Bobro, Natalia. The impact of digital universities on the transformation of the educational business model / N. Bobro // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [редкол.: М. М.Чепіль (гол. ред.), Л. Морська, Н. Мукан та ін.]. - Дрогобич : ВД Гельветика, 2025. - Вип. 20/52 : Педагогіка. - С. 9-17. |
Короткий огляд (реферат): | У статті досліджено вплив цифрових університетів на трансформацію освітньої бізнес-моделі в умовах стрімкого розвитку цифрових технологій та зростаючого попиту на онлайн-навчання. Актуальність цієї проблематики обумовлена необхідністю гнучкої адаптації університетів до швидких змін у цифровій економіці та на ринку праці, а також запровадження клієнтоорієнтованих освітніх стратегій з використанням інноваційної бізнес-архітектури. Автор аналізує теоретичні та практичні аспекти цифрової зрілості університетів, наголошуючи на важливості інтеграції сучасних технологій, таких як штучний інтелект, аналітика даних та інтерактивні освітні платформи. Особливу увагу приділено поняттю бізнес-архітектури, яка виступає ключовим фактором трансформації освітньої діяльності цифрового університету. Визначено сутність та структуру технологічної архітектури, яка складається з інформаційної архітектури та архітектури прикладних рішень. Інформаційна архітектура описує бізнес-процеси, їхню роль у структурі взаємодії суб’єктів освітнього середовища, складові інформаційних моделей, цифрової інфраструктури та управління інформацією. Архітектура прикладних рішень включає програмні продукти та інтерфейси, що забезпечують взаємодію учасників освітнього процесу з інформаційними системами. Обґрунтовується значення цих компонентів для забезпечення ефективності, прозорості та керованості освітніх процесів. Встановлено, що впровадження бізнес-архітектури дозволяє університетам створити єдину інтегровану систему, яка поєднує навчальні програми, цифрові інструменти та бізнес-процеси в межах університету. Вказано, що така інтеграція забезпечує високий рівень гнучкості й адаптивності освітніх послуг, підвищує якість навчання та сприяє кращому задоволенню персоналізованих потреб студентів. Зроблено висновок, що розвиток бізнес-архітектури цифрового університету сприяє його конкурентоспроможності, створює передумови для ефективної комунікації між усіма стейкхолдерами та забезпечує довгострокову стратегічну стабільність закладів вищої освіти. Визначено перспективні напрями подальших досліджень щодо методології впровадження сучасних ІТ-рішень у діяльність університетів та аналізу ефективності інтеграції штучного інтелекту в освітню практику. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6200 |
Розташовується у зібраннях: | № 52 (2025) Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка» |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Бобро.pdf | 373,97 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.