Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6201
Назва: Сучасні підходи до організації змішаного навчання у ЗВО та їх ефективність
Інші назви: Modern approaches to organizing blended learning in higher education institutions and their effectiveness
Автори: Гойванович, Наталія Костянтинівна
Коссак, Григорій Михайлович
Ключові слова: моделі змішаного навчання
організація змішаного навчання в ЗВО
змішане навчання
нові формати навчання
Дата публікації: 2025
Бібліографічний опис: Гойванович, Наталія. Сучасні підходи до організації змішаного навчання у ЗВО та їх ефективність = Modern approaches to organizing blended learning in higher education institutions and their effectiveness / Н. Гойванович, Г. Коссак // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [редкол.: М. М.Чепіль (гол. ред.), Л. Морська, Н. Мукан та ін.]. - Дрогобич : ВД Гельветика, 2025. - Вип. 20/52 : Педагогіка. - С. 17-27.
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано сучасні виклики та ключові тенденції в освіті України та Європи в умовах технологічного прогресу та глобалізації. Особливу увагу приділено трансформаціям, спричиненим повномасштабним вторгненням в Україну, що зумовило акцент на безпеці та безперервності освітнього процесу через онлайн-платформи. Водночас, стаття розглядає ширші європейські тенденції впровадження інноваційних технологій, таких як штучний інтелект та віртуальна реальність, а також зростаючу важливість розвитку «м’яких навичок». Серед основних освітніх трендів виділено індивідуалізацію навчання, розвиток цифрових компетентностей, проєктну діяльність та міждисциплінарність. Підкреслено, що поряд із загальноєвропейськими тенденціями, в Україні спостерігається особлива увага до розвитку стійкості та адаптивності. Окремий акцент зроблено на зростаючій ролі змішаного формату навчання, який стає все більш актуальним для українських закладів вищої освіти. У статті зазначено, що формування змішаного навчання в Україні регулюється на державному рівні та на рівні окремих закладів вищої освіти, це свідчить про його інституціоналізацію та визнання як важливої складової сучасної освітньої практики. Впровадження змішаного формату навчання розглядається як відповідь на виклики забезпечення доступності та гнучкості освіти, поєднуючи переваги як аудиторного, так і дистанційного навчання. Водночас, стаття підкреслює існуючі виклики, такі як цифрова нерівність та потреба у якісній підготовці викладачів до роботи в умовах змішаного навчання. Зміна ролі викладача в контексті змішаного формату навчання вимагає нових підходів до педагогічного дизайну та організації навчального процесу. У статті містяться результати опитування здобувачів освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка щодо організації змішаного навчання. Таким чином, стаття акцентує увагу на тому, що змішаний формат навчання є ключовою тенденцією в розвитку сучасної освіти в Україні, що потребує подальшого дослідження, розробки ефективних методик та подолання існуючих перешкод для його успішного впровадження.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6201
Розташовується у зібраннях:№ 52 (2025) Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка»

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
4.pdf409,64 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.