Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6203
Назва: | Формування соціально-громадянської компетентності у дітей дошкільного віку: сучасні вектори |
Інші назви: | The formation of social and civic competence in children of preschool age: modern vectors |
Автори: | Іванова, Вікторія |
Ключові слова: | соціально-громадянська компетентність толерантність діти дошкільного віку компетентність громадянська компетентність соціальна компетентність соціалізація особистості дитини дошкільного віку міжособистісна взаємодія |
Дата публікації: | 2025 |
Бібліографічний опис: | Іванова, Вікторія. Формування соціально-громадянської компетентності у дітей дошкільного віку: сучасні вектори = The formation of social and civic competence in children of preschool age: modern vectors / В. Іванова // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [редкол.: М. М.Чепіль (гол. ред.), Л. Морська, Н. Мукан та ін.]. - Дрогобич : ВД Гельветика, 2025. - Вип. 20/52 : Педагогіка. - С. 35-42. |
Короткий огляд (реферат): | У статті схарактеризовано соціально-громадянську компетентність та окреслено сучасні вектори, що впливають на її формування у дітей дошкільного віку. Акцентовано увагу на тому, що дошкільний вік – це період активного соціального розвитку, коли діти вчаться взаємодіяти з іншими, розуміти правила поведінки та формувати свої цінності, починають усвідомлювати свою приналежність до суспільства, культурних надбань українського народу, необхідність толерантного ставлення до представників різних національностей і культур, що є надзвичайно вагомим і актуальним в умовах гострих викликів сьогодення. Представлено найбільш актуальні визначення соціальної, громадянської та соціально-громадянської компетентності вітчизняними науковцями. Переконані, що соціально-громадянська компетентність у дошкільному віці є фундаментом для формування активного та відповідального громадянина. Вагомість цієї компетентності вбачаємо у тому, що вона: сприяє соціалізації дитини (допомагає дитині адаптуватися до життя в суспільстві, встановлювати та підтримувати стосунки з іншими людьми; розвиває моральні якості (емпатія, співчуття, повага до інших, толерантність, чесність, справедливість та ін.); виховує патріотичні почуття (любов до Батьківщини, повага до національних традицій та цінностей як свого так і інших народів тощо); формує громадянську позицію (вчить дитину розуміти свої права та обов'язки, брати участь у житті колективу, робити свій внесок у спільну справу); розвиває навички партнерської взаємодії (робота в команді, уміння домовлятися, вирішувати конфлікти та ін.). Сучасними векторами досліджуваної проблеми, що відображають зміни в суспільстві, спричинені війною, та в освітніх підходах, які слід враховувати фахівцями дошкільної освіти у процесі формування соціально-громадянської компетентності у дітей, виокремлено: інклюзивну освіту та міжкультурну компетентність, врахування у роботі з дошкільниками феномену емоційного інтелекту, формування національної свідомості в умовах війни. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6203 |
Розташовується у зібраннях: | № 52 (2025) Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка» |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Іванова.pdf | 344,93 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.