Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6205
Назва: Development of professional communicative competence as a factor of successful pedagogical activity
Автори: Karpenko, Oresta Yevhenivna
Levytskyi, Oleksandr
Ключові слова: професійно-комунікативна компетентність
освітній процес
професійний розвиток
компетентність
педагог
педагогічна діяльність
Дата публікації: 2025
Бібліографічний опис: Karpenko, Oresta. Development of professional communicative competence as a factor of successful pedagogical activity / O. Karpenko, O. Levytskyi // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [редкол.: М. М.Чепіль (гол. ред.), Л. Морська, Н. Мукан та ін.]. - Дрогобич : ВД Гельветика, 2025. - Вип. 20/52 : Педагогіка. - С. 49-56.
Короткий огляд (реферат): У статті розглядається поняття професійно-комунікативної компетентності, яке визначається як інтеграція знань, умінь, досвіду та особистісних якостей, що забезпечує ефективну взаємодію в професійному середовищі, зокрема в педагогічній діяльності. Наголошується на вирішальній ролі комунікативної компетентності в ефективності освітнього процесу, здатності педагога доречно використовувати мовні засоби, сприяти взаєморозумінню та створювати позитивне освітнє середовище. Проаналізовано різні підходи до визначення професійно-комунікативної компетентності, включаючи діяльнісний, ситуативно-оцінювальний та інтегративний, а також розкрито різноманітні складові цієї компетентності, такі як мовна, мовленнєва, соціокультурна, мотиваційна, когнітивна. Особливу увагу приділено формуванню професійно-комунікативної компетентності, зокрема на рівні магістратури, як ключовому аспекту сучасної освіти. Розглянуто комплексний підхід до розвитку цієї компетентності, що включає використання особистісно-орієнтованих технологій, активних та інтерактивних методів навчання, проєктної роботи, створення розвивального середовища, налагодження партнерської взаємодії та застосування інформаційно-комунікаційних технологій. Визначено найважливіші практичні навички професійної комунікації для магістрів педагогічних спеціальностей, серед яких мовленнєва, педагогічна, міжособистісна, публічна, монологічна та діалогічна, інтерактивна компетентності, компетентність соціальної взаємодії, полімовна комунікація та комунікативна гнучкість. Підкреслено, що розвинена професійно-комунікативна компетентність є невід’ємною умовою успішної професійної діяльності майбутніх педагогів.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6205
Розташовується у зібраннях:№ 52 (2025) Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка»

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Карпенко (2).pdf327,97 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.