Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7383| Назва: | Повоєнне шкільництво у світлі звітних документів Українського націоналістичного підпілля |
| Інші назви: | Post-war schooling in the light of reporting documents of the Ukrainian nationalist underground resistance |
| Автори: | Попп, Руслана Петрівна |
| Ключові слова: | ОУН та УПА вчителі підпільні звіти радянська система шкільництво |
| Дата публікації: | 2020 |
| Видавництво: | Дрогобич : ВВ ДДПУ ім. І. Франка |
| Бібліографічний опис: | Попп, Руслана. Повоєнне шкільництво у світлі звітних документів Українського націоналістичного підпілля [Текст] = Post-war schooling in the light of reporting documents of the Ukrainian nationalist underground resistance / Р. Попп // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: В. Ільницький (гол. ред.), Р. Попп, Г. Гриценко та ін.]. - Дрогобич : ВВ ДДПУ ім. Івана Франка, 2020. - Вип. 3/45 : Історія. - С. 168-185. |
| Короткий огляд (реферат): | Мета дослідження – проаналізувати, які відомості про шкільництво на Дрогобиччині та Львівщині подаються у звітах ОУН, їх значення для комплексного й об’єктивного висвітлення освітніх процесів у західному регіоні України перших повоєнних років. Методологія дослідження ґрунтується на принципах історизму, системності, науковості, верифікації, авторської об’єктивності, поміркованого наративного конструктивізму, а також на використання загальнонаукових (аналіз, синтез, узагальнення) та спеціально-історичних (історико-генетичний, історико-типологічний, історико-системний) методів. Наукова новизна полягає у тому, щоб висвітлити, як учасники українського визвольного руху оцінювали радянську освітню політику, якими засобами боролися проти радянізації шкільництва в краї. Доведено, що українські визвольні сили аналізували кадровий склад, умови, зміст і результати навчально-виховного процесу у школах, з’ясовували завдання, які ставила радянська система перед учнями та педагогами і якими методами домагалася їх виконання. Показано, як у підпільних звітах описується повсякдення учительства. Висновки. Звіти ОУН є надзвичайно важливим історичним джерелом, яке висвітлює протиборство ОУН та УПА і радянської системи за школу в західних областях України у перші повоєнні роки. Підпільники подають інформацію про мережу шкіл, чисельність вчительства та учнів. Наголошують на тому, що у педагогічних колективах регіону левову частку становили кадри, прислані з східних областей УРСР. Із зведень зі Львівщини та Дрогобиччини видно, що наголос у радянській школі робився на ідеологізацію навчально-виховного процесу, масове втягнення учнів та учителів до комсомольських і піонерських організацій. Радянська система для впливу на шкільництво використовувала як агітаційно-пропагандистські, так і репресивні заходи. ОУН та УПА намагалася через освітньо-виховні і силові акції завадити цьому. Про підтримку українського руху молоддю, свідчать різні акції непокори у школах. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7383 |
| Розташовується у зібраннях: | 2020 № 3/45 (серія Історія) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Попп (20).pdf | 613,12 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.