Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7422
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОленич, Сергій Романович-
dc.date.accessioned2025-11-17T09:19:31Z-
dc.date.available2025-11-17T09:19:31Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationОленич, Сергій. Історія освіти у дослідженнях Амвросія Андроховича (1879–1942) [Текст] / С. Оленич // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Ю. Стецик, Р. Попп, Г. Гриценко та ін.]. - Дрогобич : Вид. дім "Гельветика", 2022. - Вип. 11/53 : Історія. - С. 310-325.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7422-
dc.description.abstractМета статті – проаналізувати дослідження А. Андроховича з історії освіти й визначити головні засади наукових візій історика. Методологія дослідження базується на принципах історизму, обʼєктивізму, наукового критицизму, системності та верифікації, аналізу та синтезу. При цьому використовуються історико-порівняльний, історико-генетичний та історико-типологічний методи. Наукова новизна статті полягає у тому що фактично вперше аналізуються дослідження А. Андроховича з історії освіти та виокремлюються основні його візії. Висновки. Отже, дослідження А. Андроховича досі не були обʼєктом наукового зацікавлення історіографів. Праці історика, більшість яких опублікована у 1920–1930-ті рр., в основному присвячувалися минувшині закладів освіти, які відіграли роль інституційних центрів українського національного відродження кінця XVIII – першої половини ХІХ ст. Науковий стиль публікацій А. Андроховича характеризується, насамперед, ретельним опрацюванням історичних джерел та історіографії, а задеклароване ним прагнення представляти повноту досліджуваного предмета дає підстави вважати науковця прихильником позитивістської методології. У працях А. Андрохович виразно простежуються його національні візії, оцінка подій крізь призму україноцентричних маркерів. Дослідник засуджував полонізацію, негативно характеризував австрійську національну політику, однак підкреслював важливість залучення Галичини до західноєвропейського цивілізаційного простору. На історичні рефлексії А. Андроховича вплинули соціальні архетипи і досвід його професійної (педагогічної) діяльності. Перспективним напрямом подальших досліджень є написання інтелектуальної біографії А. Андроховича.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.publisherВид. дім "Гельветика"uk_UA
dc.subjectГаличинаuk_UA
dc.subjectісторіографіяuk_UA
dc.subjectАмвросій Андроховичuk_UA
dc.subjectісторія освітиuk_UA
dc.titleІсторія освіти у дослідженнях Амвросія Андроховича (1879–1942)uk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:2022 № 11/53 (серія Історія)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Оленич.pdf598,4 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.