Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7523
Назва: Студентська аудиторія Михайла Грушевського теологічного та медичного факультетів Львівського університету: спроба реконструкції
Інші назви: The student auditorium of Mykhailo Hrushevsky at theological and medical faculties of Lviv University: an attempt at reconstruction
Автори: Тельвак, Віталій Васильович
Журавльов, Святослав
Штома, Богдан
Ключові слова: національний склад
дидактичні преференції
Львівський університет
М. Грушевський
теологічний і медичний факультети
Дата публікації: 2023
Видавництво: Вид. дім "Гельветика"
Бібліографічний опис: Тельвак, Віталій. Студентська аудиторія Михайла Грушевського теологічного та медичного факультетів Львівського університету: спроба реконструкції [Текст] = The student auditorium of Mykhailo Hrushevsky at theological and medical faculties of Lviv University: an attempt at reconstruction / В. Тельвак, С. Журавльов, Б. Штома // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Ю. Стецик, Р. Попп, Г. Гриценко та ін.]. - Дрогобич : Вид. дім "Гельветика", 2023. - Вип. 14/56 : Історія. - С. 44-51.
Короткий огляд (реферат): Мета дослідження полягає у з’ясуванні кількісних параметрів, етнічного складу і дидактичних пріоритетів студентської аудиторії М. Грушевського теологічного і медичного факультетів на підставі деканатських каталогів. Методологічне підґрунтя становить міждисциплінарний підхід. Особливий акцент зроблено на структурно-функціональному системному аналізі історіографічних фактів і порівняльно-історичному методі, виходячи з принципів об’єктивності та історизму. Наукова новизна статті полягає у спробі комплексного аналізу студентської аудиторії М. Грушевського на теологічному і медичному факультетах. Висновки. Відзначено, що саме завдяки деканантським каталогам ми змогли з’ясувати відмінність студентських аудиторій М. Грушевського між факультетами, в навчальних планах яких загальноосвітній і культурологічний складники були домінуючими (філософський і правничий), і факультетами, де виразно переважала спеціальна фахова підготовка. В другому випадку йдеться про теологічний і медичний факультети, які, попри виразну фахову відмінність, об’єднувало домінування вузькоспеціальних предметів. Наслідком такої специфіки була практична відсутність у навчальних зацікавленнях молоді цих факультетів так званих загальноосвітніх курсів, втім й історії України, який читав М. Грушевський. Можемо зробити аргументований висновок, що для поодиноких студентів теологічного і медичного факультетів запис на виклади українського професора був глибоко усвідомленим світоглядним вибором. Про це свідчить і те, що такі студенти нерідко надавали перевагу спеціальним курсам перед загальноісторичними. А в поодиноких випадках спілкування з М. Грушевським взагалі мало наслідком кардинальну зміну професійних планів і перекваліфікацію на історика. Таким чином, деканатські студентські каталоги вкотре довели свою евристичну цінність для з’ясування багатьох проблем щодо яких тривалий час домінували історіографічні стереотипи.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7523
Розташовується у зібраннях:2023 № 14/56 (серія Історія)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Тельвак Журавльов Штома.pdf331,15 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.