Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7671Повний запис метаданих
| Поле DC | Значення | Мова |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Білозерська, Світлана Іванівна | - |
| dc.contributor.author | Мащак, Світлана Остапівна | - |
| dc.date.accessioned | 2025-12-12T08:14:16Z | - |
| dc.date.available | 2025-12-12T08:14:16Z | - |
| dc.date.issued | 2023 | - |
| dc.identifier.citation | Білозерська С.І. Ціннісне самовизначення як основа професійного розвитку майбутнього педагога / С.І. Білозерська, С. О. Мащак // Вчені записки таврійського національного університету імені В.І.Вернадського. Серія: Психологія. Том 34 (73) № 2. - Одеса: Видавничий дім «Гельветика». - 2023. - С.42-48 | uk_UA |
| dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7671 | - |
| dc.description.abstract | Актуалізація потреби у підготовці майбутніх спеціалістів до професійної педагогічної діяльності вимагає пошуку свідомого підходу до вирішення проблеми ціннісного самовизначення. У статті подано теоретичний аналіз сутності ціннісного самовизначення у професійній діяльності майбутнього педагога, визначено складові та умови, які впливають на дане явище. Зазначається, що змістовну сторону самовизначення особистості майбутнього вчителя визначає процес формування ціннісних орієнтацій. У контексті зазначеної проблеми ціннісне самовизначення майбутнього вчителя розглядається як спонукальний стимул та основа власного розвитку, як здатність особистості здійснювати свідомий і відповідальний вибір цінностей та цілей педагогічної діяльності, здатність проектувати свій життєвий та професійний шлях, будувати життєві перспективи в діяльності. Воно відбувається за рахунок збагачення ціннісних уявлень студента про професію вчителя, сутність педагогічної діяльності, визнання закріплених професійних цінностей як особистісно значущих і необхідних для професійного становлення. Розкрито ціннісну сутність самовизначення, яка є проявом внутрішньої, психологічної свободи і завжди передбачає вибір тієї чи іншої альтернативи з числа наявних. Зосереджено увагу на процесі формування особистісно-професійних цінностей, що складають ціннісну складову становлення особистості майбутнього вчителя. Визначено особливості побудови освітнього простору, в рамках якого майбутній фахівець міг би усвідомити соціальне функціонування цінностей, побачити варіативність цінностей професійної діяльності. Доведено, що ключовим фактором, що визначає стратегію професійного життя майбутнього фахівця, є система цінностей особистості, яка забезпечує вибір як життєвих, так і професійних цілей. Ціннісний зміст та орієнтації майбутнього вчителя – важлива складова для професійної діяльності, а поєднання зовнішніх та внутрішніх умов ціннісного самовизначення призводить до якісних змін в його особистості | uk_UA |
| dc.language.iso | ua | uk_UA |
| dc.subject | цінності | uk_UA |
| dc.subject | ціннісні орієнтації | uk_UA |
| dc.subject | ціннісне самовизначення | uk_UA |
| dc.subject | професійний розвиток | uk_UA |
| dc.subject | професійне самовизначення | uk_UA |
| dc.subject | педагогічна діяльність | uk_UA |
| dc.title | Ціннісне самовизначення як основа професійного розвитку майбутнього педагога | uk_UA |
| dc.type | Стаття | uk_UA |
| Розташовується у зібраннях: | Наукові видання Кафедра психології | |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| білозерська-мащак.pdf | 291,64 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.