Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7671
Назва: Ціннісне самовизначення як основа професійного розвитку майбутнього педагога
Автори: Білозерська, Світлана Іванівна
Мащак, Світлана Остапівна
Ключові слова: цінності
ціннісні орієнтації
ціннісне самовизначення
професійний розвиток
професійне самовизначення
педагогічна діяльність
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Білозерська С.І. Ціннісне самовизначення як основа професійного розвитку майбутнього педагога / С.І. Білозерська, С. О. Мащак // Вчені записки таврійського національного університету імені В.І.Вернадського. Серія: Психологія. Том 34 (73) № 2. - Одеса: Видавничий дім «Гельветика». - 2023. - С.42-48
Короткий огляд (реферат): Актуалізація потреби у підготовці майбутніх спеціалістів до професійної педагогічної діяльності вимагає пошуку свідомого підходу до вирішення проблеми ціннісного самовизначення. У статті подано теоретичний аналіз сутності ціннісного самовизначення у професійній діяльності майбутнього педагога, визначено складові та умови, які впливають на дане явище. Зазначається, що змістовну сторону самовизначення особистості майбутнього вчителя визначає процес формування ціннісних орієнтацій. У контексті зазначеної проблеми ціннісне самовизначення майбутнього вчителя розглядається як спонукальний стимул та основа власного розвитку, як здатність особистості здійснювати свідомий і відповідальний вибір цінностей та цілей педагогічної діяльності, здатність проектувати свій життєвий та професійний шлях, будувати життєві перспективи в діяльності. Воно відбувається за рахунок збагачення ціннісних уявлень студента про професію вчителя, сутність педагогічної діяльності, визнання закріплених професійних цінностей як особистісно значущих і необхідних для професійного становлення. Розкрито ціннісну сутність самовизначення, яка є проявом внутрішньої, психологічної свободи і завжди передбачає вибір тієї чи іншої альтернативи з числа наявних. Зосереджено увагу на процесі формування особистісно-професійних цінностей, що складають ціннісну складову становлення особистості майбутнього вчителя. Визначено особливості побудови освітнього простору, в рамках якого майбутній фахівець міг би усвідомити соціальне функціонування цінностей, побачити варіативність цінностей професійної діяльності. Доведено, що ключовим фактором, що визначає стратегію професійного життя майбутнього фахівця, є система цінностей особистості, яка забезпечує вибір як життєвих, так і професійних цілей. Ціннісний зміст та орієнтації майбутнього вчителя – важлива складова для професійної діяльності, а поєднання зовнішніх та внутрішніх умов ціннісного самовизначення призводить до якісних змін в його особистості
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7671
Розташовується у зібраннях:Наукові видання Кафедра психології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
білозерська-мащак.pdf291,64 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.