Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1321
Назва: | Personaly-existential limits of acculturation as a factor of social communication |
Інші назви: | Особистісно-екзистенційні межі акультурації як чинника соціального спілкування |
Автори: | Петрушенко, Оксана |
Ключові слова: | акультурація інкультурація патерн |
Дата публікації: | 2019 |
Бібліографічний опис: | Петрушенко, Оксана Особистісно-екзистенційні межі акультурації як чинника соціального спілкування = Personaly-existential limits of acculturation as a factor of social communication / О. Петрушенко // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ ім. І. Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Н. В. Скотна, О. А. Ткаченко, Т. І. Біленко та ін.]. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2019. – Вип. 38 : Філософія. – С. 73-84 |
Короткий огляд (реферат): | Метою даного дослідження є окреслення меж та з’ясування сутності процесу акультурації, тобто ознайом-ленняпевної людини, що належить до однієї культури, з принципами, зразками, патернами іншої культури, а також з’ясуванняпринципової можливості органічного входження в цю іншу культуру. Ця проблема є достатньо актуальною в наш час, оскільки у подібну ситуацію потрапляютьбагато людей в умовах гло-балізації, активної міграції, туристичних поїздок, мультикультурності та кроскультурних взаємодій, знайомства з перекладеною іноземною літературою, тощо. Методологія роботи по-в’язана з методами історичним, порівняльним (компаративістським), соціологічного спостереження, логіко-дискурсивним. Наукова новизнапов’язана з дослідженням акультурації як складного багатовекторного процесу. Означений процес не зводиться до простого запозичення певних норм та патернів поведінки, а передбачає також ціннісних відбір нових культурних норм, психологічний аспект їхнього сприйняття або несприйняття, психологічний стан особи та її психічне здоров՚я в процесі інкультурації, можливість для однієї людини тримати в полі зору не дві культури (свою і нову для себе), а бути інкультурованим у декілька культур одночасно. При цьому виникає проблема самоідентифікації особи, що пройшла процес акультурації і достат-ньо вільно почувається в межах кількох культур. Висновки. Акультурація може бути пасивно-примусовим процесом, але часто це процес, який пов՚язаний з самостійним вибором особи, і в його межах людині залишається поле внутрішньої свободи, яке може розширюватися аж до маргіналізації. Навіть якщо зовнішні обставиниспонукають людину до зовнішньоповедінко-вої акультурації та виконання певних норм і вимог іншої куль-тури, її внутрішній духовний стан може зберігатися як необ-хідний для неї та домінуватиу її внутрішньому світі. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1321 |
Розташовується у зібраннях: | Людинознавчі студії. Серія Філософія |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
петрошенко.pdf | 653,7 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.