Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1686
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Radchenko, Nataliia | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-13T11:03:22Z | - |
dc.date.available | 2023-01-13T11:03:22Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Radchenko, Nataliia History of creation and activity of Khomivka Assumption-Transfiguration Convict = Історія створення та діяльності Хомівського Успенсько-Преображенського монастиря / N. Radchenko // Східноєвропейський історичний вісник : [збірник] / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: В. Т. Борщевич, В. Марек, М. М. Вегеш та ін. ; гол. ред.: В. І. Ільницький ; відп. ред. М. Д. Галів]. – Дрогобич : [Посвіт], 2022. – Вип. 24 | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1686 | - |
dc.description.abstract | Мета статті – висвітлити історію Хомівського Успенсько-Преображенського монастиря та внесок родини Раздобарових у навернення старообрядницької громади Харківщини. Методи дослідження у статті добиралися відповідно до мети та опиралися на принцип історизму. Представлені вони загальнонауковим методом аналізу та спеціально науковим історико-генетичним методом. Наукова новизна: введено до наукового обігу виявлені раніше неактуалізовані джерела (архівні документи, матеріали тогочасної місцевої преси, статистичні документи), завдяки яким вдалося відтворити історію монастиря та з’ясувати нові факти в історії церкви в України. Висновки. Особливу увагу у розвідці присвячено розкриттю фактів біографії священника Т. Раздобарова, відомої постаті серед місіонерського руху Харківщини. Саме з його ім’ям пов’язують прилучення місцевої общини старообрядців до єдиновірництва та зменшення кількості старообрядців у краї. У статті простежено вплив архімандрита Павла Прусського на життя і світогляд Т. Раздобарова. Висвітлено працю Т. Раздобарова у старообрядницькій общині від створення обителі до монастиря та постійний пошук ним оптимальних шляхів навернення старообрядців. Встановлено, що одним із приводів до заснування обителі став досвід спілкування Т. Раздобарова з жіночою частиною старообрядницької общини. Священник відзначав фанатичність жіноцтва як фактор гальмування процесу навернення старообрядців у єдиновір’я. А отже, за задумом Раздобарова, місцем, де діти старообрядців та єдиновірців зможуть навчатися та спілкуватися разом, мала стати обитель, з якої і постав пізніше монастир. На закінчення розкривається доля монастиря за радянської доби, закриття обителі, імміграція родини Й. А. Васютіна та поступове руйнування монастирських приміщень. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.subject | єдиновірництво | uk_UA |
dc.subject | Т. Раздобаров | uk_UA |
dc.subject | жіночий монастир | uk_UA |
dc.subject | старообрядництво | uk_UA |
dc.title | History of creation and activity of Khomivka Assumption-Transfiguration Convict | uk_UA |
dc.title.alternative | Історія створення та діяльності Хомівського Успенсько-Преображенського монастиря | uk_UA |
dc.type | Стаття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | № 24 (2022) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
eehb_2022_24_6.pdf | 342,55 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.