Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3397
Назва: | Моделі розвитку освітньої інклюзії : історико-педагогічний дискурс |
Автори: | Пантюк, Микола Садова, Ірина Ілляш, Соломія |
Ключові слова: | медична модель нормалізації соціальна модель моделі освіти дітей з особливими освітніми потребами |
Дата публікації: | 2023 |
Бібліографічний опис: | Пантюк, Микола. Моделі розвитку освітньої інклюзії : історико-педагогічний дискурс / М. Пантюк, І. Садова, С. Ілляш // Молодь і ринок. - 2023. - №9. - С. 7-12. - Бібліогр. в кінці ст.(8 назв). |
Короткий огляд (реферат): | У статті схарактеризовано моделі освіти дітей з особливими освітніми потребами і періоди їх еволюційної трансформації: 1) середина XVII ст. – 60-ті рр. ХХ ст. – сегрегаційна (“медична модель”); 2) середина 60-х – 80-ті рр. ХХ ст. – інтеграційна (“модель нормалізації”); 3) 80-ті рр. ХХ ст. – до теперішнього часу – інклюзивна (“соціальна модель”). З’ясовано, що основними детермінантами означених історичних періодів сприйняття суспільством дітей з особливими освітніми потребами та усвідомлення необхідності їх освіти є: зміна суспільного ставлення до осіб із різними порушеннями в розвитку; посилення уваги з боку держави до проблем осіб із особливими освітніми потребами, зокрема щодо здобуття ними освіти та подальшої соціалізації; ухвалення міжнародних і національних нормативно-правових документів, спрямованих на вдосконалення системи спеціальної освіти та подальшу її інтеграцію в інклюзивну. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3397 |
Розташовується у зібраннях: | Журнал “Молодь і ринок” |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
291108-Текст статті-674693-1-10-20231201.pdf | 553,01 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.