Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3397
Назва: Моделі розвитку освітньої інклюзії : історико-педагогічний дискурс
Автори: Пантюк, Микола
Садова, Ірина
Ілляш, Соломія
Ключові слова: медична модель нормалізації
соціальна модель
моделі освіти дітей з особливими освітніми потребами
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Пантюк, Микола. Моделі розвитку освітньої інклюзії : історико-педагогічний дискурс / М. Пантюк, І. Садова, С. Ілляш // Молодь і ринок. - 2023. - №9. - С. 7-12. - Бібліогр. в кінці ст.(8 назв).
Короткий огляд (реферат): У статті схарактеризовано моделі освіти дітей з особливими освітніми потребами і періоди їх еволюційної трансформації: 1) середина XVII ст. – 60-ті рр. ХХ ст. – сегрегаційна (“медична модель”); 2) середина 60-х – 80-ті рр. ХХ ст. – інтеграційна (“модель нормалізації”); 3) 80-ті рр. ХХ ст. – до теперішнього часу – інклюзивна (“соціальна модель”). З’ясовано, що основними детермінантами означених історичних періодів сприйняття суспільством дітей з особливими освітніми потребами та усвідомлення необхідності їх освіти є: зміна суспільного ставлення до осіб із різними порушеннями в розвитку; посилення уваги з боку держави до проблем осіб із особливими освітніми потребами, зокрема щодо здобуття ними освіти та подальшої соціалізації; ухвалення міжнародних і національних нормативно-правових документів, спрямованих на вдосконалення системи спеціальної освіти та подальшу її інтеграцію в інклюзивну.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3397
Розташовується у зібраннях:Журнал “Молодь і ринок”

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
291108-Текст статті-674693-1-10-20231201.pdf553,01 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.