Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3836
Назва: | Роль та специфіка консультативної роботи з батьками дітей з особливими освітніми потребами |
Автори: | Борисенко, Зоряна Тарасівна Гринців, Мар'яна Василівна |
Ключові слова: | діти з особливими освітніми потребами, інклюзивна освітня практика супровід консультування батьків |
Дата публікації: | 2023 |
Бібліографічний опис: | Борисенко, Зоряна Тарасівна. Роль та специфіка консультативної роботи з батьками дітей з особливими освітніми потребами / З. Т. Борисенко, М. В. Гринців // Проблеми гуманітарних наук. Психологія. - 2023. - Випуск 51. - С. 25-32. |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена аналізу психологічних засад організації та здійснення консультативної роботи фахівця з батьками, які виховують дітей з особливими освітніми потребами, у системі психолого-педагогічного супроводу інклюзивного освітнього середовища. Показано, що високий ступінь страждань батьків спричинює негативний вплив на їхню здатністю розвивати хороші стосунки з дитиною з особливими освітніми потребами. Визначено, що незважаючи на складність та делікатність консультування батьків дітей з особливими освітніми потребами, воно сприятиме зниженню рівня переживання стресу, зміцненню сімейних зв’язків та підвищить здатність до адаптації/протистояння проблемам, з якими вони стикаються. Здійснено аналіз завдань, які необхідно першочергово вирішити у процесі консультативної взаємодії. Описані навички, якими повинен володіти фахівець, працюючи з батьками дитини з особливими освітніми потребами. Зазначено, що для ефективності консультативного процесу з батьками рекомендується здійснити оцінку сімейної динаміки, а саме розглянути: характеристики членів сім’ї, культурний та ідеологічний стилі, стилі подолання труднощів, підсистему подружньої пари та батьківську підсистему. Окреслено зміст роботи з емоційними реакціями та техніки, що використовуються у процесі консультування батьків дітей з особливими освітніми потребами. При цьому відзначається, що батьки та діти з особливими освітніми потребами є унікальними, і отже, консультативна робота повинна відображати підхід, адаптований до унікальних особливостей цих батьків. |
Опис: | Реалізація ефективного інклюзивного освітнього середовища передбачає створення ряду необхідних умов, до яких належить організація психолого-педагогічного супроводу всіх суб’єктів інклюзивної освіти (дітей з різним психофізичним статусом, їхніх батьків, педагогів). Аналіз результатів досліджень, проведених в Україні та за кордоном, показують, що батьки дітей з особливими освітніми потребами особливо вразливі до стресу, наприклад, високий рівень дистресу був виявлений у 70 % матерів і 30 % батьків дітей з особливими освітніми потребами. У цих дослідженнях також відзначається, що батьківський дистрес і функціонування сім’ї впливають на когнітивний, поведінковий і соціальний розвиток дітей з ООП. Таким чином, відсутність батьківської підтримки та високий рівень батьківського дистресу впливають на благополуччя дитини. Тому актуальним є питання емоційної та освітньої підтримки всієї родини і батьків дітей з ООП, зокрема, та надання консультативної допомоги, що сприятиме зниженню рівня переживання стресу та більш ефективній адаптації протистоянню проблемам, з якими стикаються батьки дитини з особливими освітніми потребами. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3836 |
ISSN: | 2312-8437 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові видання |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
2023_Індекс_копернікус_Проблеми_гуманітарних_наук_Борисенко_і_Я_111[1].pdf | 164,88 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.