Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4308
Назва: Взаємозв’язок самостійності та творчості у навчальній діяльності студентів закладів вищої освіти
Автори: Федорович, Анна
Ключові слова: студент закладу вищої освіти
навчання
самостійність
творчість
творча самостійність
рівні самостійної діяльності
самостійна робота
педагогіка співпраці
Дата публікації: 2022
Бібліографічний опис: Федорович А. Взаємозв’язок самостійності та творчості у навчальній діяльності студентів закладів вищої освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. Запоріжжя. 2022. № 85. С. 212–216.
Короткий огляд (реферат): У статті акцентовано увагу на тісному взаємозв’язку між самостійністю та творчістю у навчальній діяльності студента; з’ясовано важливість послідовності залучення до самостійної діяльності та дотримання її етапів (впізнавання, відтворення, застосування, творення); підкреслено значення творчої самостійності (як якості особистості студента) у досягненні високого рівня навчання та виокремлено умови її розвитку. Зауважено, що творча самостійність студента є характеристикою як його особистості так і навчальної діяльності, оскільки визначається можливостями внесення новизни у навчання, усвідомленням власної здатності аналізувати, мислити, перетворювати знання та по новому використовувати їх на практиці, досліджуючи, прогнозуючи, шукаючи розв’язки. Це спричинює задоволеність здобутками та мотивує до подальших дій. Доведено, що творчість там, де можна бути активним, ініціативним, діяти самостійно, продукувати нове. Студент повинен усвідомлено і самостійно вчитися, могти щось вирішувати, розв’язувати нетипові фахові проблеми, у цілому мати право вибору. Перспективною є думка про визнання його провідним суб’єктом, який інтегрує й організовує власну індивідуальну освітню траєкторію. При цьому оптимальні взаємини співпраці зберігають за викладачем «функцію управління» з одного боку, а з іншого – дають змогу студентові діяти самостійно, обираючи вектори, шляхи та послідовність самовдосконалення. З’ясовано, що можливості розвитку творчої самостійності студента у закладі вищої освіти зростають за таких умов: забезпечення інтересу до навчання через цікаву подачу матеріалу викладачем та організацію навчальної (аудиторної та позааудиторної) роботи; застосування активних пошукових форм, методів та засобів навчання; використання навчальних завдань різного типу та рівня складності; залучення до самостійної роботи; дотримання принципів педагогіки співпраці; самостійне проектування власного шляху навчання тощо.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4308
Розташовується у зібраннях:Наукові видання

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Федорович_Творча самостійність.pdf270,38 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.