Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6236
Назва: Екологічна компетентність учнів як засіб формування екологічної культури
Автори: Коссак, Григорій Михайлович
Павлишак, Ярослава Ярославівна
Бриндзя, Ірина Володимирівна
Ключові слова: екологічні знання
екологічна культура
екологічна свідомість
екологічна компетентність
Дата публікації: 2025
Видавництво: Екологічні науки : науково-практичний журнал
Бібліографічний опис: Коссак, Григорій Михайлович. Екологічна компетентність учнів як засіб формування екологічної культури / Я. Я. Павлишак, Г. М. Коссак,, І. В. Бриндзя // Екологічні науки.- 2025. - № 1(58)-С. 23-26
Короткий огляд (реферат): Формування високого рівня екологічної культури залежить від ефективної екологічної освіти, яка на порозі третього тися- чоліття стала необхідною складовою гармонійного, збалансованого, сталого розвитку. Відповідно до стратегії розвитку еко- логічної освіти, одним з найважливіших пріоритетних напрямків є комплексний підхід до екологічного виховання, що сприя- тиме бережному ставленню до навколишнього середовища і як результат – підвищить загальнодержавний рівень екологічної культури. Вимоги суспільства до освіти зумовлюють потребу підготовки екологічно грамотного випускника школи, відпові- дального за стан природного середовища. Сучасна парадигма освіти ставить в основу освітньої діяльності розвиток життєво важливих компетенцій, зокрема і екологічної компетентності особистості та суспільства. Екологічна компетентність виявляється в систематичному прийнятті рішень щодо врахування екологічних наслідків влас- ної діяльності, що чинить певний вплив на довкілля. Основою екологічної компетентності є екологічні знання, досвід прак- тичної діяльності в довкіллі. У статті проаналізовано особливості системного формування екологічної компетентності в урочній та позакласній роботі, як ефективного засобу набуття учнями екологічної свідомості. Розкрито систему педагогічних впливів, що включають форму- вання естетичних поглядів і переконань, почуття емпатії у ставленні до природи, гармонійне поєднання теоретичне навчання з практичною пізнавальною діяльністю. Виокремлено системність впровадження елементів екологічної діяльності учнів з біо- логії у позакласній роботі. Експериментальна перевірка проведеного дослідження показала ефективність запропонованих шляхів цілісного поєднання форм навчання з системним застосуванням виховних впливів та екологічної діяльності учнів. Ключові слова: екологічна компетентність, екологічна свідомість, сталий розвиток, освітній процес
Опис: Практичне значення одержаних результатів полягає у розробці практичних методів й форм активізації екологічної цілеспрямованої діяльності учнів у процесі урочної та позаурочної роботи.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6236
ISSN: ISSN: 2306-9716 (Print) 2664-6110 (Online)
Розташовується у зібраннях:Наукові видання

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Екологічні науки.pdf332,25 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.