Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7449
Назва: Епістеміологічне осердя педагогіки прагматизму Івана Франка і Джона Д'юї
Автори: Микитюк, Володимир
Ключові слова: педагогіка прагматизму
освіта
демократія
Іван Франко
Джон Д’юї
Дата публікації: 2024
Бібліографічний опис: Микитюк, Володимир. Епістеміологічне осердя педагогіки прагматизму Івана Франка і Джона Д'юї / В. Микитюк // Франкознавчі студії : зб. наукових праць / [редкол.: Г. Сабат (гол. ред.), Є. Нахлік, М. Ільницький та ін.] ; М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка, Ф-т укр. та іноземної філології, Каф. зарубіжної літ. та полоністики. - Дрогобич : Коло, 2024. - Вип. 7. - С. 132-147. - Бібліогр. в кінці ст. (10 назв).
Короткий огляд (реферат): Іван Франко є унікальним українським науковцем із точки зору залученості в загальноєвропейський освітній простір кінця – ХІХ початку ХХ сторіччя. У контексті зміни педагогічної парадигми України в умовах російсько-української війни та вступу України у ЄС набуває особливого значення прагматична концепція Джона Д’юї, в основі якої критика і заперечення традиційної освіти в авторитарному невільному суспільстві, ідеї свободи людини та демократії як оптимальної форми суспільного устрою, яка дає змогу повною мірою реалізуватися нації як складовій цивілізаційного поступу. У статті доведено, що Франко у своїх наукових, публіцистичних і художніх текстах паралельно із американським теоретиком і практиком філософії та педагогіки прагматизму Д’юї сформулював в українській дидактичній традиції основні принципи навчання літератури через текстоцентризм, заперечення традиційного екстенсивного навчання, особистісний розвиток на основі практичного пізнання та майбутнього застосування умінь і навичок. Методологія знань, – себто епістемологічна складова переважає у педагогічній системі Івана Франка. У дослідженні показано, що за ціннісною шкалою прагматизму Франко заперечував існування доконаної, визначеної, абсолютної істини, бачив навчання літератури як постійний динамічний процес: учитися означає змінюватися усім учасникам дидактичного процесу, здобувати досвід, верифікувати свої знання і помилки у рецепції тексту, змінювати і творити кожен раз свій текст і свій світ, вільний від академічного педантизму і шаблону.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7449
Розташовується у зібраннях:Вип. 7 (2024)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
микитюк-132-147.pdf859,28 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.