Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7570| Назва: | Шкільні дитячі організації УРСР у контексті "перебудовчих" процесів наприкінці 1980-х - початку 1990-х років |
| Інші назви: | School children's organizations Ukrainian SSR in the context of "restructuring" processes in the late 1980s - early 1990s |
| Автори: | Лаврут, Ольга |
| Ключові слова: | школа радянський учнівство заклади освіти організація осередок |
| Дата публікації: | 2024 |
| Видавництво: | Вид. дім "Гельветика" |
| Бібліографічний опис: | Лаврут, Ольга. Шкільні дитячі організації УРСР у контексті "перебудовчих" процесів наприкінці 1980-х - початку 1990-х років [Текст] = School children's organizations Ukrainian SSR in the context of "restructuring" processes in the late 1980s - early 1990s / О. Лаврут // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Ю. Стецик, Р. Попп, Г. Гриценко та ін.]. - Дрогобич : Вид. дім "Гельветика", 2024. - Вип. 15/57 : Історія. - С. 120-126. |
| Короткий огляд (реферат): | Мета дослідження – охарактеризувати діяльність дитячих організацій у 1980-х – початку 1990-х років, коли відбувалися демократичні процеси, які торкнулися і закладів освіти. Методологія дослідження. У роботі використаний порівняльний, історико-хронологічний методи, які дали змогу простежити історію виникнення й основні напрями діяльності шкільних осередків. Порівняльний – надав змогу зіставити роботу дитячих осередків, що відрізнялися особливостями питань, які вирішували. Історико-хронологічний – простежити динаміку змін, що відбувалися в учнівському середовищі. Наукова новизна полягає в тому, що опрацьовані матеріали дали нагоду проаналізувати передумови і причини не лише виникнення організацій, а й напрями їх діяльності, що мало відкритий і доступний характер для учнівства, яке намагалося визначити свій рух. Висновки. Осередки школярів, з одного боку, стали виразниками провладних позицій, коли виконували інерційно виховну роботу, спрямовану на формування світогляду дітей, але з іншого – отримали можливість брати відповідальність за власні ініціативи, що носили прагматичний характер. Це пояснювалося тими процесами і явищами, які відбувалися в суспільстві, що перебувало в пошуку своїх можливостей і у ситуації вибору, який з’явився в умовах гласності й зародження ринкових відносин. Проте економічні негаразди також обумовлювали напрями діяльності і зміст дитячих організацій. Діти вирішували питання, пов’язані з фінансами, розуміючи звідки і куди йшли надходження; об’єднувалися в осередки любителів ігрових програм, що мало осучаснювати їх життя. Але це були лише вкраплення поряд зі звичними напрямами роботи, які протягом десятиліть впливали на свідомість школярів. Проте цікавим був досвід осередків, які виникали, що демонструвало їх бажання бути не лише учасниками свого життя, а й відповідальними споживачами. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7570 |
| Розташовується у зібраннях: | 2024 № 15/57 (серія Історія) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Лаврут.pdf | 340,38 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.