Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7663
Назва: Особистісні якості викладача як передумова професійної успішності майбутнього вчителя
Автори: Білозерська, Світлана Іванівна
Мащак, Світлана
Ключові слова: викладач
майбутній вчитель
особистісні якості
освітній процес
професіоналізм
професійний успіх
Дата публікації: 2022
Бібліографічний опис: Білозерська С. Особистісні якості викладача як передумова професійної успішності майбутнього вчителя / С. Білозерська, С. Мащак // Габітус. Науковий журнал з соціології та психології. Випуск 36. - Одеса. Видавничий дім» Гельветика». - 2022. - С. 127-132.
Короткий огляд (реферат): У статті акцентується увага на важливості переосмислення та формування нової парадигми вищої педагогічної освіти України, формування суб’єкт-суб’єктних відносин, де основна увага зосереджена на особистості викладача вищої школи, який володіє специфічною сукупністю психологічних особливостей професійної поведінки, поглядів, думок, професійна діяльність якого потребує певних особистісних, професійних, соціальних, психологічних якостей. Саме особистісні якості викладача підкреслюють його індивідуальність, завдяки якій кожен викладач представляє собою унікальну і гармонійну особистість, здатну успішно вирішувати поставлені освітні завдання та забезпечувати професійну успішність майбутніх вчителів. Здійснено аналіз сучасних поглядів на класифікацію професійних та особистісних якостей сучасного викладача. Покладаючись на отримані теоретичні результати нами проведено дослідження, спрямоване на визначення найбільш значущих особистісних якостей викладача, які, на думку студентів, забезпечать їм професійний успіх. У дослідженні узагальнено результати отримані на основі теоретичного аналізу, спостережень, анкет, бесід зі студентами, що дало можливість проаналізувати погляди студентів щодо виділення особистісних якостей, які є важливими та які недопустимі у педагогічній діяльності. Зазначається, що студенти співвідносять свою поведінку, дії та професійний успіх в різних ситуаціях навчальної діяльності з особистістю та професіоналізмом викладача, де вагоме значення вони віддають особистісних якостям викладача. Доводиться думка, що притаманні індивідуально-психологічні характеристики викладача (високі моральні якості, оптимізм, гуманізм, доброзичливість, зацікавленість, товариськість) відбиваються на його поведінці, а також у ставленні до предмета, який він викладає, до студентів, що в свою чергу впливає на їх подальшу професійну успішність. Обґрунтовано необхідність розвитку професійно-особистісних якостей викладача для забезпечення ефективності сучасного педагогічного процесу, побудови індивідуального освітнього маршруту та професійного й особистісного розвитку майбутнього педагога.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7663
Розташовується у зібраннях:Наукові видання Кафедра психології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
білозерська-мащак.pdf375,6 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.