Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1694
Назва: | Training of engineering and technical staff in professional education institutions in the German occupation zones of Ukraine in 1941 – 1944 |
Інші назви: | Підготовка інженерно-технічних працівників у закладах професійної освіти німецьких окупаційних зон України 1941 - 1944 рр |
Автори: | Honcharenko, Oleksiy Ivanenko, Alina |
Ключові слова: | окупаційний режим заклад професійної освіти інженерно-технічний працівник |
Дата публікації: | 2022 |
Бібліографічний опис: | Honcharenko, Oleksiy Training of engineering and technical staff in professional education institutions in the German occupation zones of Ukraine in 1941 – 1944 = Підготовка інженерно-технічних працівників у закладах професійної освіти німецьких окупаційних зон України 1941 - 1944 рр. / O. Honcharenko, A. Ivanenko // Східноєвропейський історичний вісник : [збірник] / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: В. Т. Борщевич, В. Марек, М. М. Вегеш та ін. ; гол. ред.: В. І. Ільницький ; відп. ред. М. Д. Галів]. – Дрогобич : [Посвіт], 2022. – Вип. 24 |
Короткий огляд (реферат): | Мета пропонованої розвідки полягає у розкритті практично невідомої сторінки професійної підготовки інженерно-технічних кадрів у період нацистської окупації України в 1941 – 1944 рр. Однією із суттєвих прогалин сучасної історичної науки є відсутність комплексних досліджень, предметом яких стало б вивчення досвіду керівників німецьких окупаційних зон України у сфері підготовки фахівців інженерно-технічного профілю. Наукова новизна полягає у тому, що дослідження заповнює наявну лакуну наукового пізнання, сприяє кращому розумінню процесів у сфері професійної освіти, які відбувалися на загарбаній Німеччиною території України, реконструює спроби підготовки кваліфікованих кадрів в екстремальних умовах окупаційного режиму, відтворює питання навчально-методичного забезпечення навчання майбутніх фахівців інженерно-технічного профілю. Для досягнення мети публікації використовувалися такі методи: аналіз, синтез, систематизація, порівняння та узагальнення, ретроспективні, логічні і системно-структурні методи, методи відбору, систематизації та періодизації історичних фактів, пошуково-бібліографічі методи, методи періодизації, узагальнення виявлених та оброблених матеріалів. Висновок. У всіх зонах німецької окупації України адміністрації організували професійне навчання місцевої молоді. Водночас домінуючими організаційними формами навчальних закладів професійно-технічної підготовки в МЗО та РКУ були колишні радянські заклади, технікуми та коледжі. Лише в Дніпропетровську відновили роботу єдиної окупаційної зони України в університеті. РКУ, німецька адміністрація не звертала уваги і не протидіяла впровадженню в навчальний процес предметів загального рівня, навіть історії України, хоча загалом це “не вітається”. Таким чином, модель підготовки інженерних кадрів у цих зонах занять передбачала формування спеціаліста ширшого, а не вузького, як у ДГ профілю |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1694 |
Розташовується у зібраннях: | № 24 (2022) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
eehb_2022_24_14.pdf | 402,31 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.